servocity gearbox

• Topicstarter Topicstarter sander73
  • Startdatum Startdatum
S

sander73

Guest
Hallo allemaal, ik heb een servocity gearbox gekocht om een pan-tilt voor een antenne tracker te maken (zoals pan-tilt van Roel). Het is me niet duidelijk hoe je de hub op het grote tandwiel monteerd zonder dat de boutkoppen over de gearbox schuren (aan de onderkant van het tandwiel, natuurlijk niet goed), zie foto's. Je kunt natuurlijk de boutjes van boven af erin draaien maar zo zie je het niet afgebeeld op de foto's van servocity zelf.

full

Graag commentaar, groeten Sander

Laatst bewerkt door een moderator:
full
Hallo Roel, ik heb mijn probleem dan niet goed uitgelegd. Welk tandwiel waar moet is me duidelijk. Als je naar de meest rechtse foto kijkt dan zie je dat de gehele draaiende component rust op de 4 bouten die op de lager van de gearbox krassen (zie oranje pijltjes). Kun je oplossen door er een ringetje tussen te zetten, maar vroeg me af hoe jij dat hebt gedaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok bedankt, ik dacht dat alleen het binnenste ringetje van die lager draaide. Ga er nog eens goed naar kijken en anders ringetje ertussen. Weet nu in ieder geval dat ik niets fout heb gedaan met die boutjes (scheelt weer wat zoektochten hier en op de andere sites), groeten Sander.

Back