Servodraden verlengen

Ervaringsexperts,

even een kort en makkelijk vraagje. Ik heb al een tijdje een easystar 2 waar ik al succesvol een aantal leuke vluchten mee gemaakt heb. Ik vlieg vaak aan de kust waar het toch zo goed als altijd wel waait.

De easystar 2 wordt, zeker met windstoten, erg zenuwachtig en is dan niet echt leuk meer te vliegen (3 bft, stoten van 4 - 5 bft). Daarom toch maar besloten om er een simpele Orange RX3S flight stabilizer in te stoppen (OrangeRX RX3S 3-Axis Flight Stabilizer V2 (V-tail/Delta/AUX)) om zo de windvlagen een beetje op te vangen. Met vlagerige wind kan ik die dan via het aux kanaal aanzetten.

De consequentie hiervan is wel dat ik mijn ailerons, die ik nu nog als twee aparte kanalen aanstuur (dus ook flaperons mogelijk), met een y harnas moet verbinden en in 1 kanaal moet stoppen van de flight stabilizer (of de flight stabilizer flashen met andere firmware en zelf een extra aansluiting fabrieken).

Nu mijn vraag:
op het moment zijn mijn aileron servo's als volgt verbonden:
servoplug--->servo verlengdraad-->ontvanger

Is het een probleem voor het servosignaal e.d. als ik hiervan het volgende maak:
servoplug--->servo verlengdraad--->y harnas-->ontvanger ?

Het mooiste zou natuurlijk zijn om de servo verlengdraad ertussenuit te halen, maar de connectoren zitten al vastgelijmd in de daarvoor bestemde plastic uitsparingen op de easystar2.

Zou er dus op neerkomen dat er 3 mannetjes plugjes en twee vrouwtjes plugjes per servo zitten.

Alvast bedankt!

Hartelijk dank voor je antwoord! Kom er net achter dat het zeer waarschijnlijk niet eens nodig is, maar voor de zekerheid toch maar een harnasje besteld!

Eens kijken of er dan een stuk leuker te vliegen valt met wind, ookal is het natuurlijk een beetje valsspelen!:-)

Back