Servokeuze

Door de bomen zie ik het bos niet meer....
Voor welke aansturing gebruik ik wat voor servo's?
Cirrus HS-55 was wel ok geloof ik, maar da's alweer even geleden.
Kunnen jullie een lijstje maken met typen die je gebruikt en of je ze inzet voor je flaps/richtings- of hoogteroer?
Alvast dank.

Groeten,

Erik

Ik gebruik voor hoogte en richting de TowerPro SG-50 Micro Servos.
Deze heb ik bij RC-Technics verkregen en kosten euro 8,00 het stuk.

Zijn niet de beste maar wel lekker cheap.

Ik gebruik ik mijn DLG Dymond54 servos van 5,4 gram dus. Te verkrijgen bij Staufenbiel. Echt topservo's met een lekker klein formaat.
In mijn Micro heb ik Dymond 44 zitten. Deze zijn kwalitatief een stuk minder maar voor in de Micro prima en natuurlijk heel erg klein.

Ik kijk vooral ook naar het formaat bij het maken van mijn keuze. Die towerpro vind ik te groot voor een 5 grams.
Alternatief is de Waypoint servo's en de GWS die verkrijgbaar zijn bij www.aircraft-world.com
Ik heb ook al een tijdje een 3,8 gram waypoint in gebruik op mijn 3D indoorkistje. Bevalt ook erg goed!!!

De site van Dymond zelf laat ook de 'D37' zien. Licht en betaalbaar!
Heeft er al iemand direct bij Dymond besteld?
Portokosten/levertijd/....?

Erik

p.s. Even verder gekeken dan mijn neus lang is... Dymond levert niet buiten US en Canada.

Ik heb twee D37 eco servo's in mijn mini DLG zitten.
Zeker, ze zijn lekker goedkoop maar echt geweldig zijn ze niet.

Frans

Erik,

Na kopen en testen van verschillende servo's (oa de D44, D47, D60 en DS62 van dymond en de C261 van graupner) is de D47 het best bevallen, met name door de kleine inbouwmaten en voldoende sterkte en naukeurigheid. Deze besteld bij Staufenbiel en betaald op voorhand; ging OK.

Heb nog enkele servo's van deze verschillende typen liggen; even een pers. mailtje als ik iets op moet sturen of mee moet nemen naar een volgende VV wedstrijd om te proberen.

Het lijkt er ook op dat sommige exemplaren van hetzelfde type verschillen vertonen; sommige hebben meer speling/flexibiliteit dan andere; ik gebruik degene met de minste speling op de ailerons en de andere op de staartvlakken.

Mijn ervaring met een D44 (lijkt op de D37 ?)is dat deze erg zenuwachtig is, en daardoor veel stroom neemt (grotere accu nodig).

Peter

Dank allemaal.

Voor mij eerste stappen in de DLG wereld probeer ik het nog even met een 6 en een 10 grams servo die ik nog had liggen.
(eerste kistje wordt wrsch OFA/Apogee oid...)
Later meer in een ander draadje

Nog een servotip als mosterd na de maaltijd: Ben erg te spreken over de C1081 van Graupner: niet duur (te vinden voor rond de €15) of zwaar (6,2g)maar niks geen problemen qua snelheid, kracht etc.

Heb er vier in een Blaster zitten voor zowel roeren als flaperons en ze doen het goed.

Ik heb ook lopen zoeken naar de beste servo voor mijn nieuwe Longshot. mijn keuze is gevallen op de Dymond 47. Een vergelijkbaar type heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.

Ik heb erg goede ervaring met de voorloper de D5.4 van dymond

Het is een goede betrouwbare servo licht en klein.

In NL heb ik hem niet kunnen vinden. Dus maar bij Staufenbiel besteld. 18,75 p/s als je er 4 besteld.
helaas heeft Staufenbiel relatief hoge verzendkosten voor zo'n klein pakketje 12,50

gj

Ook ik kan de D47 aanbevelen. Ze zijn ook bestand tegen slootwater :oops:

Ik heb er 4 in mijn Sputnik. Ze bevallen me prima. Het stroomverbruik vindt ik ook erg meevallen! Daarnaast zitten er geniale plastic blokjes bijgesloten die het mogelijk maken de servo's plat en schroefbaar te monteren.

Back