servoleads samenvoegen???

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Montego, 31 dec 2013.

  1. Montego

    Montego

    Lid geworden:
    24 apr 2010
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Hoogvliet
    Goedenavond allemaal,

    Ik heb een, misschien domme, vraag. In mijn Funcub heb ik 4 servo's in de vleugel. 2 voor de ailerons (ieder een eigen kanaal) en 2 voor de flaps, dan heb je dus vier connectoren te verbinden bij plaatsing van de vleugel. Nu heb ik ook nog stekkertjes liggen met 6 polen (ik geloof dat het mpx stekkers zijn). Uiteraard zou het mooi zijn als ik de vier servo's op één stekkertje zou kunnen zetten. Maar dan zou je dus de minnen en de plussen moeten samenvoegen. Nu is dus mijn vraag of dat gaat werken?

    Uiteraard iedereen een goede en veilige jaarwisseling toegewenst.
     
  2. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.998
    Locatie:
    IJsselstein
    Hallo, de plussen en minnen kunnen met de ze stekker probleemloos samengevoegd worden. Pas wel goed op dat je geen sluiting veroorzaakt :)
     
  3. Montego

    Montego

    Lid geworden:
    24 apr 2010
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Hoogvliet
    Huibert,

    Bedankt voor je snelle reactie.:p
    Ik ga het dan maar proberen (eerst met een test opstelling)

    Ron
     
  4. FransvH

    FransvH

    Lid geworden:
    4 dec 2011
    Berichten:
    589
    Locatie:
    Amsterdam
    Met MPX stekkers wordt dit gedaan. Ikzelf verbind wel alle plussen en minnen per servo door. Mocht er een in je draden/stekers een probleem zijn dan is de kans dat al je servo's uitvallen, nu maar 1. Goed oppassen dat je alle draden correct doorverbind. (de volgorde kan ik je wel geven maar heb ik nu niet bij de hand. Het is het makkelijkste als je altijd dezelfde volgordes aanhoud).
    Omdat mijn vleugels deelbaar zijn heb ik natuurlijk 2 stekkers. Als je de rechter vleugel een mannetje laat zijn en de linker een vrouwtje kan je niet in de war komen.
    Wat je nog meer nodig hebt is krimpkous 2mm en een hete lijm pistool.


    [​IMG]
    [​IMG]
     
  5. Montego

    Montego

    Lid geworden:
    24 apr 2010
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Hoogvliet
    Frans,

    Ook bedankt voor je reactie. Eigenlijk had ik het ook bedacht zoals je in je foto's laat zien.
    Ik neem aan dat je met volgorde de indeling op de pinnetjes bedoelt?
    Lijkt me inderdaad makkelijk om een vaste indeling aan te houden.
    Ik ga er morgen eens op m'n gemak voor zitten. Zal een hoop dradenspagettie schelen.:) Zal men bij de keuring van de Funcub blij mee zijn.

    Mvg en de beste wensen voor 2014,

    Ron
     

Deel Deze Pagina