Maar de topicstarter bouwt een modernere versie, waarbij wel beveiligingen zijn ingebouwt
Dat lijkt me op schaal een hele kunst.
dus de vraag is wel op zijn plekkie.
khaas "antwoord" was: "Hoe ga je bepalen wanneer je moet stoppen? Een servo doet dit met een potmeter."
Dan kan ik daarin lezen dat hij (KHA) het maar niets vindt om een motor handmatig (via een regelaar) aan te sturen en het dus volgens hem via een servo zou moeten, omdat je de terugkoppeling anders mist.
Steven schreef:
1. "De hijstrommels in de kraan moeten geregeld worden in snelheid."
2. "Ik zou een standaard servo ombouwen en in plaats van de bijgeleverde motor een bovenstaande motor gebruiken."
3. "En verder weet ik uit eigen ervaring dat het o punt zoeken van de motor geen gemakkelijke opgave is. "
1: Steven moet dus een motor hebben die niet aan 1 of een paar omwentelingen vast zit.
2. Hij weet dat je van een servo zonder potmeter een toeren- en draairichting- geregelde motor kan maken.
Echter is hij bang dat de originele servo motor te zwak is en vraagt of zijn motor op die servoprint zou kunnen zonder die print te laten roken.
3. Hij weet van een servo zonder potmeter en dus zonder terugkoppeling de nadelen van zo'n zelfbouw lier. ( nulpunt en toerenregelgebied)
Wat doe ik dan verkeerd als ik reageer met "met zijn ogen" ?