Servo's aansturen met PC

• Topicstarter Topicstarter Whoopy
  • Startdatum Startdatum
W

Whoopy

Guest
Hey jongens,

Ik ben student werktuigbouw en wil een stapje verder gaan in de modelbouw. Ik wil nu eens niet gebruikmaken van zenders en ontvangers, die hebben af en toe weleens teveel beperkingen voor sommige toepassingen.

Het leek mij een leuk idee om een model te besturen via internet. Ik heb een tankmodel, waar mijn laptop in past. De laptop heeft zo'n LAN kaartje waarmee ik ook nog ruimschoots goed bereik heb ik mijn tuin. Nu wilde ik via internet de laptop in mn tankmodel (die als ontvanger fungeert) aansturen. Ik vroeg mij af of iemand iets soortgelijks is tegengekomen. Ik kan in Visual Basic etc programmeren, dus dat moet goed te doen zijn. Echter ik vraag mij af op welke poort ik de servo's aan moet sluiten en hoe dit ongeveer in zn werking moet gaan. Hoeveel servo's kan ik maximaal aansluiten etc.

Ik hoop dat jullie wat antwoorden voor mij hebben.

Grtjs Arjan

Ik snap het doel niet echt van de laptop op je tank.
Op de HTS - Elektro hebben wij ooit een RC-auto via internet laten besturen. Wij hebben simpel de controls van de zender via relais laten schakelen via de seriele poort, en met API calls kan je hier leuke dingen mee doen via VB. Op de rc auto hebben wij ook een draadloze camera gemonteerd, zodat degene die de auto aan het besturen was via een schermpje in zijn internet explorer de auto kon sturen en ook zag waar ie naartoe wilde. Ik zou zeggen welke beperkingen hebben zenders en ontvangers dan die jij wel nodig hebt??

Dat klinkt goed!

Ik weet ook nog lang niet op welke manieren het allemaal kan wat ik wil. Een laptop leek mij wel 'handig'. Opzich heb je wel gelijk dat er niet echt beperkingen zijn wat betreft zenders en ontvangers, als je echter een multifunctioneel model wilt (lees meer dan 12 functies/kanalen) dan ben je relatief veel geld kwijt.... (niet dat een laptop een goedkoper alternatief is...)