servo's - actuators - cilinders

Discussie in 'Model truckers' gestart door neonic, 14 aug 2009.

  1. neonic

    neonic

    Lid geworden:
    14 jul 2009
    Berichten:
    138
    't Staat misschien niet helemaal goed maar dacht aangezien er hier veel 'experts' zitten (heb veel moois gezien al) weten die het misschien wel.
    Heb al zitten kijken op internet naar actuators voor een idee wat ik heb. Maar nou zag ik net het topic van 'rubberduck' met zijn cilinders en alles en dat is misschien ook wel een idee aangezien actuators nogal een hoop centen kosten.

    Zoals ik al zei is staat het misschien niet helemaal goed en de ideeen zijn ook voor de modelbouw maar voor in me auto maar aangezien ik hier al heel wat voor bij heb zien komen qua techniek en alles dacht ik dat jullie me wel konden helpen ?

    Ik ben me kofferbak aan het 'verbouwen' en aangezien ik toch wel wat wil 'showen' maar niet aan iedereen als je begrijp wat ik bedoel, en kleppies en alles toch ook wel cool vind was ik dus van om voor de versterker en alles een soort van luik te maken. Mooiste is natuurlijk om het 'elektrisch' open / dicht te laten gaan.
    Heb toender tijd al een servo gekocht en een servo-controller ? Daar mee kan ik de servo op 5volt aansluiten en zo dus bedienen.

    Alleen, omdat ik ook nou die cilinders zag, vroeg ik me af wat nou beter / goedkoper is voor mij ideeen ?
    - wat zijn de kosten
    - voor / nadelen

    als iemand mij op weg zou willen helpen met tips, raad, links etc. zou fijn zijn.
    alvast bedankt.
     

Deel Deze Pagina