servo's afstellen

• Topicstarter Topicstarter basV
  • Startdatum Startdatum
B

basV

Guest
zo, afgelopen zaterdag de eerste vliegles gehad in Lexmond. Was erg onder de indruk. (zo ook de aanwezige schapen...)

Waar ik echter nog niet achter ben is hoe ik de servo's moet afstellen.
Volgens de handleiding moeten de "servo hevels" (of hoe je die dingen noemt) onder een hoek van 90 graden staan, om zo de swashplate uitgelijnd te krijgen.
Ik krijg het net niet voor elkaar. Is het gewoon de bedoeling om de lengte van de "controle links" aan te passen of kan het op een andere manier?
de lengte wordt in de handleiding aangegeven, namelijk.

Volgens de handleiding moeten de "servo hevels" (of hoe je die dingen noemt) onder een hoek van 90 graden staan, om zo de swashplate uitgelijnd te krijgen.
Ik krijg het net niet voor elkaar. Is het gewoon de bedoeling om de lengte van de "controle links" aan te passen of kan het op een andere manier?
De hevels moet je zo haaks als mogelijk op de servo zetten, als je niet mooi uitkomt helpt het om de hevel even 180 graden om te draaien. Daarna zet je de hevel helemaal haaks met de subtrim in de zender waarna je pas verder kan gaan met de linkjes en verdere afstelling.

Duidelijk!
Ga zo maar weer eens sleutelen.

Nu eerst even kijken wat die 300.000 kinderen in de straat hebben gelegd.

De filmpjes van Finless Bod geven ook veel info. Ik ben net hetzelfde aan het doen en heb hier veel aan. In het filmpje gaat het dan wel om een trex 450, maar het principe blijft veelal hetzelfde. De filmpjes staat bovenaan bij "electro helikopters".

Het is wel handig als iemand je er mee kan helpen.
Mij is het ook eens uitgelegd.
Ben toen tot diep in de nacht bezig geweest om het goed te krijgen bleek dat ik alles goed had ingesteld op de verkeerde flight mode stand....

Back