Servo's doen vreemd, Honey Bee King2

• Topicstarter Topicstarter Ricardo
  • Startdatum Startdatum
R

Ricardo

Guest
Hallo allemaal!!

Ik heb mij pas net aangemeld voor dit forum, ookal mag ik altijd erg graag de discussies lezen in de verschillende draadjes.
Ik heb mij nog niet eerder aangemeld omdat ik nog problemen heb gehad die ik met een beetje gezond verstand niet kon oplossen....
Tot nu..

Ik heb een Honey Bee King 2. al een tijdje en het gaat allemaal best redelijk, tot vanmiddag ineens de swash alle kanten uit begon te slaan en allemaal vreemde pulserende bewegingen begon te maken. Ik kon nog net de power eraf halen, anders was het echt drama geweest.

Ik heb gecheckt of het kristal goed erin zat. dat was het geval. De batterijen in de zender zijn gloednieuw en hij staat aan.
Ik heb alles nagelopen en alles lijkt normaal te werken. Behalve de servo's dan..

Is er iemand die mij kan vertellen wat er aan de hand is?
Ik zal proberen een filmpje er bij te voegen, weet niet of dat lukt.
Alvast heel erg bedankt voor eventuele reacties.

Groeten Ricardo

http://nl.youtube.com/watch?v=asMCTRQ1x3c

Laatst bewerkt door een moderator:
lijkt mij echt storing, zeker dat beide kristallen er goed in zitten, en ook alle stekkertjes van servos enzo? en heb je iets veranderd aan positie van de regelaar of stroomdraden?

Ik denk ook dat de stekkertjes van de servo's niet juist in de ontvanger zitten.

het kristal kan dan wel goed vastzitten maar dat is nog geen garantie dat hij goed is. Na één of meerdere opdonders te hebben gehad kan de frequentie iets verschoven zijn.
Er kunnen natuurlijk nog legio andere oorzaken zijn...

uit het eerste bericht maak ik op dat de heli vaker wel normaal gefunctioneerd heeft, dus dat van een foute kanaalindeling zal (waarschijnlijk) geen sprake zijn, en kan iig niet de oorzaak zijn.

Wat ik op het forum vaak tegenkom als oorzaak van dit soort storingen (want dat is het in principe) is een kapotte servo.
Probeer ze stuk voor stuk (ook de staartservo) een los te koppelen, en kijk eens wat er gebeurt. Wel even motor los halen en iedere keer even accu helemaal los.
Als de storing even overslaat op je regelaar, gaat de hoofdmotor ook automatisch draaien, met alle gevolgen van dien

Als dat geen verschil maakt, zal het waarschijnlijk met een voorgaande crash te maken hebben, dus dat bv je kristal niet goed meer is.

Succes

Hoi allemaal,

Waarschijnlijk was het gewoon storing op dezelfde frequentie, want ik heb de kristallen verwisseld met andere, op een andere frequentie..en tadaa probleem opgelost..:smile:
Iedereen hardstikke bedankt voor het meedenken en de tips!!

Groeten Ricardo

Dat hij het nu wel doet kan dus 2 dingen betekenen. Zoals jezelf al concludeert er zit iemand anders op jouw frekwentie, of je kristal is kapot. Denk zelf het laatste omdat je servo's wel heel zenuwachtig bewegen.

diverse oorzaken

hallo ik ben ook in het bezit van een king2 en heb alle storingen wel mee gemaakt dit wat ik hier zie is een bekent probleem van de king. en heeft diverse oorzaken,

1 servo's versleten, haal ze alle 3 los en sluit ze stuk voor stuk aan, zit er 1 bij die niet goed funconeerd is het beste ze alle 3 te vervangen ( de andere 2 zijn binnen kort ook wel aan de beurt).

2 de zender potmeters in de zender zijn van een slechte kwaliteit bij het aanraken van de elevaiterstick doen de servo's raar, beweeg de stick even een minuut in een draaiende beweging allekanten op wordt het probleem tijdelijk opgelost, anders nieuwe zender ( 2.4G ) betere optie geen storingen van buiten af en geen gekloot met kristallen.

3 kristal zit los in de zender, de vergrendeling van het kristal in de esky zender is niet optimaal en past maar net een stukje tape op het kristal wil dit wel beter vast zitten

4 ontvanger antenne is niet goed uit gerold of zit te dicht bij de esc ( dit is geen probleem met de 2.4G zender)

hoop voor je dat je hier iets aan hebt, ik heb mijn king nu uitgerust met een 2.4G zender en ben er erg tevreden mee zekker op het gebied van de stabiliteit van de servo's .

Back