tja, de 5065 tegen de 410's..
Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met hitec tot nu toe.
en met de align 410's heb ik een stuk slechtere ervaringen. 1 keer 3 kapot tijdens een vlucht, alledrie de motortjes versleten/doorgefikt. naar mijn mening een beetje vlot.
het nieuwe setje ging na redelijk korte tijd etteren. 1 van de 3 had erg rare kuren, waardoor de stabilisatie van slag ging.
Ook een aantal collega's in de club hadden her en der foute batches van de 410.
toen was ik het zat, en heb ik de 5065 erop gezet. zit nu al weer een stevige tijd, werkt nog geweldig.
een andere heli heeft 65mg's, die werken ook nog steeds erg goed.
De 420, de staartservo heb ik eigenlijk persoonlijk nog geen goede ervaring mee meegemaakt.
nieuw werkt het eventjes goed.
daarna gerommel in de hoover, moeilijk af te stellen staart. Was iedere keer over toen er een slag grotere servo op gezet werd.
Zelf heb ik 1 heli al 6 jaar rondvliegen met een 9257 van futaba, en deze werkt nog steeds erg goed.
een ander heli vliegt met een ds 520 rond van align. Die heli is een beetje mn experimenteer heli, dus die servo wordt niet zwaar belast. maar vliegt erg goed tot nu toe.
Schijnt trouwens dat align daarom de 415 heeft uitgebracht.
iets met falende kwaliteitscontrole, en een contract waardoor ze dit niet op konden lossen.
Dus een iets andere naam, iets andere specs en je kunt een nieuwe fabrikant opzoeken..