servos in vleugel monteren

Voor de rolroeren mijn 6m gfk ask 21 heb ik Savox brushless titaniumservos met 20kg stelkracht voorzien.
Aangezien ik deze zwever van een 16 kg turbine ga voorzien om voornamelijk acro te vliegen hecht ik heel veel belang aan stevige, precieze en spelingsvrije aansturingen met grote uitslagen.
Nu heb ik deze namiddag naar manieren gezocht om mijn servos in de vleugel in te bouwen, maar niks beviel mij.
Eerst heb ik het met servomounts van secraft geprobeerd die heel compact zijn, maar deze kon ik op geen enkele manier erin krijgen en zouden uitsteken ter hoogte van de achterlijst. Ik heb er ook aan gedacht de servos in te kleven zoals in veel van mijn andere modellen, maar ik denk dat dit bij servos met zoveel kracht en dit formaat niet aan te raden is.
Bovendien is een groot deel van de buitenbehuizing uit titanium wat dus niet goed te verkleven is en thermisch geleid.
Nu zit ik eraan te denken om mijn servos gewoon rechtstaand in een glasvezelplaat vast te schroeven en deze dan vast te verlijmen i.p.v. de afdekplaat. Dan zouden de rolroeren aangestuurd worden zoals een F3M toestel.
Mijn vraag is of dit geen negatieve invloed gaat hebben bij mijn zwever of als je dit mag verwaarlozen door zijn formaat?

grtz A

Hey arno,
De alu servohouders zien er inderdaad prachtig uit, maar de houders van secraft werken ook een beetje op dezelfde manier.
Mijn servos kunnen gewoon met de standaardpootjes die ze hebben nauwelijks door het gat in de vleugel.
Ik zie geen andere oplossing dan ze gewoon met hun kop te laten uitzitten en recht te monteren.

grtz johan

Anthony voor de vliegeigenschappen zal het niet uitmaken. Het zal minder fraai ogen maar het zal wel vast zitten en het is zeker een functionele oplossing. Aangezien er ook een turbine opkomt gaat het hier toch niet om het schaaluiterlijk maar om een sterke oplossing. Zelf ben ik bezig met een Fox van 4 meter. Daar komen de servo's voor rudder en elevator op dezelfde wijze in de staart met ball links. Functie gaat dan voor de vorm. Als je er acro mee wilt gaan vliegen zeker... De puristen zullen er wellicht van gruwen maar goed, ieder zijn ding

Back