Servo's onrustig met een esky Honey Bee II Belt

• Topicstarter Topicstarter T.C.
  • Startdatum Startdatum
T

T.C.

Guest
Goedendag
Zojuist mijn heli weer in elkaar gezet na een crashje [staartvinnetjes :oops: ] en probeer ik even te hooveren in de huiskamer
Bij laag gasstand alles prima maar zodra de gashendel meer dan 1/3 opengaat begint het gedonder
De drie servo's die voorin zitten bij de hoofas gaan als een wilde tekeer en maken ongecontroleerde bewegingen en ook het gas gaat soms spontaan helemaal open
Gevolg hele onstabiele heli dat terwijl de zender batterijen nieuw zijn en de afstand nog geen drie meter bedraagt 8O
Wie weet wat er aan de hand kan zijn ? Ik vlieg met een brushless motor en een 2200 mah lipo
De gehele heli is pas 1 maand oud

Bedankt voor de tips
Zojuist maar even geprobeerd
Eerst maar even de speedcontroller zover mogelijk van de ontvanger vandaan gezet.............resultaat = 0
Toen maar even de antenne helemaal los gelegd.........resultaat = 0 :
Toen maar even de motor losgekoppeld........resultaat = alles werkt ...geen gekke bewegingen op de servo's meer maar ja de rotor draait ook niet
Wel gaat zoals het moet de swash plate omhoog bij stijgende gashendel en alles beweegt heel stabiel :roll:
Toch maar even gezien de leeftijd van de chopper een mail gestuurd naar de leverancier.........wacht nu dus op zijn antwoord
Is de speedcontroller nu al stuk 8O kan toch niet pas twee weken geleden gemonteerd met de nieuwe brushless motor
Crash stelde niet zoveel voor een staartvinnetje liet los samen met de houder omdat schroefje losgetrild was
Dus onbalans en tollen......gas dicht en zachte landing op gras
Wel een kwartiertje wezen zoeken naar staartvinnetje 8O niet te vinden dus
Gelukkig weer een bestellinkje de deur uit :oops: en vandaag dus alles inelkaar gezet en ik denk gaan met die banaan niet dus
BALEN

Update
Vandaag nog even geprobeerd om te hooveren en freg storingen uit te sluiten even de ontvanger met alu folie omwikkeld
Had maar een beetje effect Met losse motor had hij toch moeilijkheden om op gang te komen stotteren en half toerental
Bij het nog en keer proberen helemaal geen leven meer uit de motor te krijgen :oops:
Ik denk nu dat de controller kapot is :roll: Mailtje aan de leverancier met het bange vermoeden is de deur uit
Nu nog maar even afwachten wat hij er van denkt

Wederom bedankt voor de tips en aanbevelingen
"Goedkope controllers geven soms gewoon de geest" dat wil ik best geloven maar mijn controller is er een van esky en wel de ek1-0350 8O
Kost ongeveer zo een 25 euri vind ik niet echt goedkoop of vergis ik me nu ?
Het kan natuurlijk ook de motor zijn maar hoe controleer ik die zonder de controller ?
Een gewone borstel motor kan ik nog wel aansluiten zonder controller maar deze :roll:
En eh de smilies zijn allemaal aangepast in hoeveelheid, voor de leesbaarheid

TC,
ver gezocht maar is je kristal in de ontvanger wel OK?
Zit het niet los, is het de originele?
Eerlijk gezegd denk ik dat het toch je regelaar is.
Op de een of andere manier gooit ie vies signaal terug de ontvanger in.
Ik heb zelf ook dezelfde regelaar (alleen heb ik er veel minder voor betaald) maar daar heb ik geen problemen mee.
Waar heb je de heli gekocht.
Laat die er even naar kijken.
Dat is het makkelijkst lijkt me.

GJ

GJVO
bedankt voor de adviezen maar het kristal is de originele en zit niet los, heb ze allebei nagekeken
Bovendien zonder de motor doet alles het wel goed, dus mijn vermoeden is ook dat de regelaar stuk is
Zeker nu hij er helemaal de brui aan heeft gegeven, heb dan ook gellijk maar even een nieuwe besteld en is al onderweg 8)
Hij kostte mij 23,10 euri inkl verzenden bij rctechnics :oops: , Ik weet niet waar jij hem vandaan hebt maar als het ergens anders goedkoper kan graag
De heli komt uit hongkong bij rchelishop, dus kijken wordt een beetje moeilijk lijkt mij :roll:

TC,

ik koop ze via Duitsland in..
Maar ik woon ook in Amsterdam, als je nou nog problemen hebt stuur maar even een PBtje.
Gaan we samen even kijken.

grts Gert-Jan

Goedendag
Zojuist de nieuwe regelaar binnengehad en gemonteerd...........
En wat denk je....nog steeds geen beweging te krijgen in de motor :cry:
Alleen een paar korte rukjes als je de stroom erop zet en verder niets :mad:
Nu dus maar weer de regelaar terugsturen naar de winkel en een nieuwe EK5-0006 bestellen
Heb zojuist gekeken maar hij is daar uitverkocht
Vervolg laat dus even op zich wachten..... :oops:

Hee T.C, hoe is dit nu afgelopen?? Ik loop sinds ik een brushless motor heb gemonteerd tegen hetzelfde probleem aan ( alleen de servo voor de staartrotor overigens)

Joska

Dan is het bij mij wat anders: de motor loopt ls een tierelier, regeert ook op de signalen die hij van de zender krijgt. Alle servo's reageren normaal, alleen de servo van de staartrotor gaat alle kanten uit vanaf het moment dat ik een klein beetje gas geef. De gyro initialiseerd goed, maar lijkt verder helemaal geen signalen af te geven aan de servo ( of juist de verkeerde), want bij bewegingen van de staart regeert/c
ompenseerd de servo nu juist weer niet. Ik begrijp het niet meer zo. Iemand?

On ja: servo is niet stuk, want als ik 'm direct in de ontvanger stop reageert ie feilloos. Er moet dus iets met de gyro aan de hand zijn lijkt me. Ineens stuk lijkt me ook weer zo vreemd... het trad pas op nadat ik motor en regelaar had vervangen.
Bedoel je met de gain de stelschroef van de gyro ( daaraan draaien helpt niet) ?
groet
Joska

Ik begin toch de indruk te krijgen dat de gyro kapot is. Vreemd zo ineens....
Joska

Goed plan! Had ik zelf niet aan gedacht, jvthert ( hoe noem ik je eigenlijk...:-) )
Ik laat je weten wat het resultaat is.
Mocht het nodig zijn; als vervanging van deze gyro had ik de GWS PG-03 Gyro in gedachten. Heb jij daar ervaringen mee?
En nu is toch bezig ben, weet jij hoe die TowerPro SG50 5g High Speed Mini Servo's zijn?
groet
Joska

Aangenaam Jeroen!
heb even wat rondgesnuffeld, maar jemig, wat een bedrag voor een gyro! Volgens mij moet ik, zolang ik mijn King II nog niet eens fatsoenlijk van de grond heb gehad, door allerlij technische gebreken, EN mijn eerste stappen op dit pad, eerst maar eens een budget-gyro die gewoon doet wat ie moet doen aanschaffen. Jij zegt dan: beter een Esky gyro dan die van GWS. Als het me lukt om de heli wat onder de knie te krijgen ga ik nadenken over upgraden.
Maar eerst nog eens checken of de gyro echt wel kapot is...

groet,

Joska

Een mx22 kost minder dan 100,- bij albatros

sooooow, als da zo is, doe mij dan meteen maar een containertje, dan verkoop ik ze wel door aan de normale prijs van 700 ....

Jeroen zal wel een MX-TWAALF bedoelen ... :wink:

Back