Servo's Trex250dfc 3GX slaan te weinig uit.

Beste allemaal

De staartgyro van mijn Trex 250 DFC met 3GX en bestuurd met de WK2801pro compenseert voor geen meter. Maar ook valt me op de de swashplate helemaal niet voldoende beweegt. Volgens de originele beschrijving moet je het echt duidelijk zien.

Heeft iemand enig idee waarom alle servo's niet voldoende uitslaan?
Ze slaan alleen voldoende uit tijdens setup. Dan zie je heel duidelijk de compensatie.

Grt. Rene
 
Heb je swash bewegingen in DIR op exact 8 graden gezet. Trouwens in de hand kan je dat echt niet goed zien, vlegend wel
Groet
Martin
 
Mijn andere heli's laten wel duidelijk beweging zien tijdens heen en weer bewegen van de heli. Ook de staartrotor zie je duidelijk reageren. Zelfs bij zijn kleinere stiefbroer de v120D01 is het duidelijk te zien.

Pitch idd afgesteld op 12 graden en de aile/elev op ca12. Exact volgens je handleiding. Tijdens de setup corrigeren de servo's flink misschien wel 5 tot 8 m/m maar op het moment dat de setup klaar is, komen de uiteindes van de servo's niet verder dan een milimetertje van z'n plaats, misschien wel minder. Gek toch?

HH 65 pct en normal op 35 pct.
 
Mijn andere heli's laten wel duidelijk beweging zien tijdens heen en weer bewegen van de heli. Ook de staartrotor zie je duidelijk reageren. Zelfs bij zijn kleinere stiefbroer de v120D01 is het duidelijk te zien.

Pitch idd afgesteld op 12 graden en de aile/elev op ca12. Exact volgens je handleiding. Tijdens de setup corrigeren de servo's flink misschien wel 5 tot 8 m/m maar op het moment dat de setup klaar is, komen de uiteindes van de servo's niet verder dan een milimetertje van z'n plaats, misschien wel minder. Gek toch?

HH 65 pct en normal op 35 pct.

12aile/elev is fout. In DIR setup moet dat 8 zijn. Na instellen heb je ongeveer 12, maar dat doet de 3gx zelf. Stel aile in op exact 8 en voer gevonden waarde ook in bij elev.
Gewoon doen. Zo hoort het (staat ook zo in het handleiding)

In de fbl sectie op het forum staat overigens een verkorte handleding
Groet
Martin
 
Dir setup aile en elev heb ik afgesteld op 8 graden zoals het in je omschrijving staat. Ik twijfel ook of het nou wel of niet werkt. De staart werkt in ieder geval niet. Op de draaischijf een slinger geven, dan geeft ie geen tegendruk. In HH mode op 65 pct en rate mode 35 pct.
Als ik de staart voor elkaar heb durf ik omhoog te gaan met dat ding. Nu niet.
 
Heb je alles goed aangesloten op je RX?

Denk dat dit het moet zijn!


Ail- Rood
Elev- Oranje
Pitch- Geel (aux1)
rudder- Groen
Gain- Blauw (aux2)
Throttle- paars
 
staart,
die eindpunten moeten aan de 3GX goed ingesteld worden,
dan moet de servo al bewegen als je de heli schuin aankijkt,
en inderdaad die swashservos zie je bijna niet corrigeren,
maar bij het vliegen wel,
corrigeert die te veel, krijg je een overreactie tot jojo-effect of oszileeren.

veeel suc6, en alles naar handleiding, anders werkt het niet !!

groetjes van Heli-Uwe
 
Ik heb die zender niet, maar de draden moeten zoiets zijn. Klopt dat, en zo niet wat heb jij

Oranje naar Elevator
rood Aileron
paars Throttle
groen Rudder
Geel naar Aux 1
blauw naar Aux 2

Groet
Martin
 
Ik heb onlangs geupgrade naar 3.0 (vanuit 1.2) tijdens pre-flight checks liet de swash veel duidelijker n compensatie zien door tegenovergesteld te bewegen bij v 1.2
Na de upgrade echter lijkt de correctie veel minder, moet mn vinger op de swash swash leggen om de beweging te voelen. De 3.0 heeft duidelijk wat meer 'vbar' trekjes. De staart compenseert echter wel duidelijk!! De heli vliegt overigens zeer strak en goed dus thumbsup voor 3.0!
 
Jahoor, foutje gemaakt. Volgens de Nederlandse beschrijving zat blauw op de gain en had ik dus ook zo aangesloten. Ik had bovenstaande aansluitingen nog niet gecheckt en blauw moest dus op aux2. Lars is daar met wat kunst en vliegwerk uitgekomen. Alles werk nu zoals het hoort en binnenkort maar is een proefvluchtje maken. Bedankt allemaal voor de tips. Ik laat nog weten hoe de eerste vlucht is verlopen.
 
Mooi zo,
suc6 met maiden,
en let op, die 250 woord nu nog sneller,
en bij dit koude weer niet echt makkie te vliegen

groetjes van Uwe
 
Nu nog de hitte uit de ESC halen. De BEC die daar ingebouwd zit wordt al heet door alleen het afstellen met de sticks. Een losse UBEC (switched) zou de oplossing moeten zijn. Nou is dat niet zo'n probleem alleen vraag ik me af hoe je de UBEC aan de 3GX én de ontvanger aansluit.

Als ik volgens de Nederlandse handleiding de originele ESC aansluit op de THR van de 3GX en de losse UBEC op BATT/AUX OUT van de 3GX, hoe voorzie ik dan de ontvanger RX2801 van stroom?
Het eerder geplaatst kabeltje om de RX2801 vanuit de 3GX van stroom te voorzien kan er immers dan niet meer in. (Het bijgeleverde 3GX kabeltje van BATT/AUX OUT naar de BATT van de RX2801).

Kan ik het eventueel parallel solderen?
 
Laatst bewerkt:
Klinkt voor mij iets verwarrend,
bij zo' n kleine heli zou ik niet met 2 verschillene akku / lipos
voor ontvanger, servo en 3GX werken, mijn mening,
als het toch moet houd rekening met verschilene spanningen en stromsterken
ter nood geeft het Y-kabel kant en klaar te koop

groetjes van Uwe
en maak het niet te ingewikkelt
 
Komt doordat de ESC door de 3GX met V3.0 erg heet wordt en kan uitvallen.
Ik heb versie 2.1 en de gain op 10uur gezet. Waarschijnlijk is dit wel ok zo.

Net een stukje in de tuin gehooverd maar wat reageert deze heli fel zeg. Travel adjust flink naar benee, ook de EXP naar 45 pct en de rotorspeed flink verhoogd. Met kruis haast niet stil te krijgen in de lucht. Misschien is dit wat te hoog voor me gegrepen. Eerst is wachten op normaal windstil weer en dan nog is proberen. Desnoods naar een club (Icarus) waar ik binnenkort lid van wil worden.
Ik hoop dat het gaat worden zoals ik me voorstel en anders..........WAT ANDERS..... ik weet het nog niet. De V120D01S en KDS-450C vliegen zo heel anders.....
 
Het is ook een vinnige helicopter, gewoon klein en fel, iets groters vliegt fijner.

Plus headspeed omhoog helpt de helicopter juist nog vinniger worden.
 
Word nooit blij als ik hoor van trainingskruis icm FBL..

+1:
je krijgt trillingen door het trainingskruis,
die die fbl verkeerd interpreterd,
dat gaat niet goed
en 45 % Expo gaat op de duur ook niet goed,
voorzichtig met de kleine vogel, en eerst maar headspeed omlaag

groetjes van Heli-Uwe
 
Bovenstaande niet alleen, die dingen blijven vaak hangen in gras of op oneffen ondergronden bij 'voorzichig' hooveren..FBL systeem raakt daardoor de kluts kwijt en kan nog lelijk aflopen.
 
Klopt, dat kruis had ik al snel opgegeven. Nu bezig met 3.0 en een volledig nieuwe setup van begin tot eind.
 
Back
Top