servo's van protech

corvl

verslagschrijvers
Ik heb laatste nieuwe servo's gekocht van protech voor een 3D model (kabriolin).

Ik heb niet de juiste gegevens, maar als ik me het goed herinner was het iets van:
-metalen tandwielen
-kogel gelagerd
-60 graden in 0.16 sec (kan ook 0.19 zijn)
-5 kg trekkracht
-53 gram

waren iets van 36 euro stuk

Iemand ervaring met deze servo's ?? Normaal gebruikte ik altijd standaard servo's van Futaba (S3001 en S3003) maat ik wilde voor dit nieuwe model iets beters.

thanx, Cor

ben blij ;-)

Wel een opmerking...... dit zijn de eerste servo's die ik koop met metalen tandwielen. Het viel mij op dat de "servo-hevels" maar een klein stukje over de tandwielen "vallen", terwijl bij mijn standaard S3001 servo's er geen stukje tandiwl meer te zien is.

Maar ik neem aan dat dit normaal is, aangezien alle 4 servo's dit hebben.

Cor

@ Capriolo
Ben benieuwd wat die servo's gaan doen op een kabriolin. Heb zelf 2 S3001'tjes op mn ailerons en op mn hoogte en richting 2 hitec servo's(geen idee wat het zijn). En een micro servo voor mn gas.
Werkte perfect. Alleen kwam wat te kort voor een meskant looping.
Laat maar horen of jouw dit wel lukt Cor.

@bas, die hitecs op de staart van jouw kabriolin zijn hs300's van hitec, de instapservo zonder kogellagers.
misschien beter daar van die 3004's inzetten die je nog hebt.
je bent nu toch aan het repareren aan de staart.

gisteren met de kabriolin voor het eerst de lucht in geweest, heb niet lang kunnen vliegen , want de motor is niet ok....... heb vandaag een nieuwe besteld.

Over de servo's ben ik tot nu toe goed te spreken, vrij snel en sterk. Als ik het model een beetje onder de knie heb zal ik je zeggen of tie een meskant looping wil doen ;-)

Cor

Back