servo's van Trex bewegen niet "zuiver"

Hallo,

Nou had eindelijk mijn trex klaar en een paar keer mee gehoovered. mijn god wat draaid die hoofd rotor met een r*tgang!! 8O

maar goed na een iets te harde landing heel wat onderdelen gebroken, had een "boom strike" en dus tail boom, tail shaft, main shaft bladen etc naar de gallemiezen. weer gefixed.

toen ik alles weer in mekaar aan het zetten was merkte ik (ook gears gestripped van HS56 servo;s dat de servos niet echt lekker bewegen, het gaat gewoon niet zo geleidelijk zoals het hoort. alles nagekeken en servo's op een andere ontvanger gezet met een andere voeding (4 penlite's) en servo's bewogen erg netjes en "smooth". dus toch maar alles weer in mekaar gezet en mijn Futaba 146I ontvanger gebruikt want ook die met de voeding van 4 penlites werkte naar behoren.

Nu net gehooverd maar de servo's bewegen weer een beetje schokkerig en gaan niet helemaal "rustig en geleidelijk" heen en weer...

zou het kunnen zijn dat mijn BEC (gebruik een 6V external) deze problemen kan veroorzaken? de tail servo gaat wel erg geleidelijk en mooi heen en weer.

iemand een iedee??

Daan

misschien zit het in de linkjes? Dat een paar linkjes een beetje te stroef gaan?

Heb net trouwens ook zo'n crash gehad met de T-Rex... PRECIES hetzelfde... Die van mij vliegt nu weer heerlijk :D

dank je voor je snelle antwoord, maar het ligt helaas niet aan mijn linkjes. heb alle servo's eraf gehad en zonder linkjes bewegen ze ook niet goed.

denk toch dat het door mijn BEC komt of zelfs door mijn batterij?? Lipo 2200MAh 15C. want met 4 penlites bewegen ze helemaal goed..

Sorry, te snel getypt en te langzaam gelezen....

alles nagekeken en servo's op een andere ontvanger gezet met een andere voeding (4 penlite's) en servo's bewogen erg netjes en "smooth". dus toch maar alles weer in mekaar gezet en mijn Futaba 146I ontvanger gebruikt want ook die met de voeding van 4 penlites werkte naar behoren.

Dus: Ontvanger is het niet, servo's zijn ook goed. Op 4 penlites doet alles het goed, via de BEC niet. Mhhh. Dan kom je idd bijna zeker weten wel op de BEC idd. Alles uitsluiten en dan heb je het probleem. Dat heb je volgens mij wel goed gedaan.

Watvoor BEC heb je? Ik heb zo een van 5 euro van perba.com. Die werkt ideaal. De BEC op mijn cheapo hextronic regelaar werd nogal warm en vertrouwde ik niet echt. Nu werkt ie prima bij mij...

Heb je nog een andere accu? ff testen. Lijkt me sterk dat het daardoor komt hoor. De BEC zou er gewoon een stabiele 5 volt van moeten maken.
BEC ff uitschakelen (rode draad uit het stekkertje) en dan die 4 penlites erin. kijken wat ie dan doet. Dan sluit je uit dat het niet een kapotte regelaar is die lekker loopt te storen.

Had bij mijn trex tijdelijk bij het afstellen een 5 cel NC pack aangesloten.
Een van de servo's had het daar erg moeilijk mee.
4 cel gepakt (4.8v) en het probleem was over, dus goed mogelijk dat deze kleine servo's problemen hebben met 6 V en dus met je 6V BEC.
Vlieg zelf met 4.8V Bec en heb geen problemen meer.

Buggybob

Hè... stom... weer niet goed gelezen....

BEC (gebruik een 6V external)

6V is idd niet echt ideaal voor kleine servootjes. Hoewel het zou moeten kunnen (en bij jou heeft het dus blijkbaar ook gewerkt.... :? ), is het volgens mij niet aan te raden.

Ik las laatst wel over een serie ontvangers en servo's die op 7,4 volt werken. Die zijn speciaal gebouwd zodat je een 2cell lipo als ontvangeraccu kan gebruiken :), klinkt mooi, maarja, daar heb jij nu niks aan :(

Back