servo's voor bmi carboon 450

• Topicstarter Topicstarter timme1982
  • Startdatum Startdatum
T

timme1982

Guest
vraagje,
ik heb de carboon 450 van bmi gekocht
ik vlieg al met rc vliegtuigen maar versta niet goed welke servo voor wat dient?

net onder de rotorbladen heb ik 3 servo's zitten voor welke functie zijn deze

als je achter de heli staat heb je er 1 vooraan en langs de achterzijde 1 links en 1 rechts

graag wat info
alvast bedankt
greats

Je moet je eens verdiepen in de werking van een CP heli.

Ik ga er van uit dat de Carbooon 450 een CP heli is met CCPM, zeker ben ik daar niet van.

Dan heb je de drie servo's die de tuimelschijf (swashplate)aansturen, die meestal 120° uit elkaar staan. In jouw geval is de voorste servo de elevator, die doet de swash vooruit/achteruit kantelen. Vooruit = heli naar voor, achteruit = heli naar achter. Meestal gebeurt dit samen met de 2 andere servo's (voorste servo naar beneden = 2 achterste naar boven, en omgekeerd).

Die 2 andere dienen in feite om de swash links-rechts te laten bewegen en de heli dus naar links of naar rechts te laten draaien.

Hetgeen ik hiervoor beschreef is de cyclic pitch.

Deze drie servo's dienen ook om de collective pitch aan te sturen, dus alle drie de servo's tesamen naar boven of naar beneden, dat verandert de hoek van de bladen, waardoor de heli meer of minder lift krijgt.

In een notedop en vrij algemeen uitgelegd.

deze 3 servo's sturen je 120 graden swashplate aan
Hiermee regel je voor-achteruit rol links en rechts en de mix zorgt voor de pitch
Dus de A de E en de P
Op deze website staat de verbeterde BMI carboon
Helishop@Heli-Addicted

succes

Back