Servo's voor CopterX 450 v2

Hallo,

Ik heb mijn CopterX 450 v2 voorzien van Multiplex Nano-S servo's. En ik heb het idee dat ze niet sterk genoeg zijn. Ik trek die conclusie omdat de helicopter traag/slecht reageerd op mijn stuur opdrachten.

Om uit te sluiten of de servo's het probleem zijn, zijn deze sterk genoeg voor een 450 ?

Lagertype: Glijlagers
Afm.: (l x b x h) 23 x 12 x 24 mm
Stekkersysteem: JR
Aandrijving: Kunststof
Servo-Technologie: Analoge servo
Servo-Typ: Mini-servo
Insteltijd bij 4,8 V: 0,12 s (40°) / 0,10 s (40°)
Instelkoppel bij 4,8 V: 11 / 13 Ncm
Gewicht: 8 g

Alvast dank!

Bastiaan

Hoi Bastiaan,
las net je bericht ik vlieg de zelfde heli alleen gebruik ik 3x Towerpro 90 en dan kun je nog kiezen uit nylon of metaal tandwielen en op de staart gebruik ik een digitale servo Hyperion DS11GCB in kombi met een HK 401 B gyro.
Ik heb daar zeer goede ervaringen mee.
Vriendelijke groet van Wim

Is een goede tip van Wim. Towerpro MG 90(niet de S versie) zijn erg goed voor een schappelijke prijs. Zijn digitaal en hebben metal gears.

De servo's die je nu hebt zijn idd niet sterk genoeg, de Towerpro zijn bijna 2 keer zo sterk .

De Hyperion DS 11 GCB is ook een geweldige servo op een 450 tail.

Ik zou voor de Hitec 65MG kiezen of de digitale versie 5065MG. Deze servo's zijn super. Sturen gewoon heel direct. Echt niet te vergelijken met de HXT-900 of de Towerpro. Let wel op bij digitale servo's dat deze een continu stroom trekken. Als je een regelaar gebruikt met ingebouwde BEC, dan moet deze minimaal 3A aankunnen. Anders heb je kans dat de BEC op een gegeven moment in de stres gaat. Als je overschakelt naar een hoge kwaliteit servo, dan zul je merken dat je veel beter gaat vliegen. Je hoeft niet de hele tijd je heli te corrigeren.

Er staan momenteel in het Te Koop forum nog een paar 5065MG servo's te koop. Drie stuks voor €60,-
Staan bij de afdeling helicopters. Topic 'Opruiming'. staan op de tweede pagina.

GrTz Jasper

Laatst bewerkt:
Back