servo's voor trex

• Topicstarter Topicstarter tomtom
  • Startdatum Startdatum
T

tomtom

Guest
hallo,

bij rc-expert.com heb ik mooie trex 450 se set gezien waa echt alles in zit. Er zitten alleen voor mij onbekende servo's bij namelijk: SJ - ss-100 High Torque Servos. Heeft iemand ervaring met deze servo's?

hier is een link naar de set
http://www.rc-expert.com/product-package.php?pid=301

wat vinden jullie trouwens van deze set? is hij het geld waard?

Over de servo's kan ik je niks vertellen, maar denk je eraan dat die Airtronics rd8000 waarschijnlijk geen 35/40mhz is maar 72. Misschien dat je anders problemen krijgt met het invoeren van illegale zendapparatuur.

KriZ zei:
Over de servo's kan ik je niks vertellen, maar denk je eraan dat die Airtronics rd8000 waarschijnlijk geen 35/40mhz is maar 72. Misschien dat je anders problemen krijgt met het invoeren van illegale zendapparatuur.
volgens mij niet, want er staat:
Airtronics RD8000 Transmitter (72Mhz) / 35Mzh , Futab 7Ch or Spekturm 2.4Ghz

en bij de assecoires op rc-expert kan je zo'n Airtronics RD8000 in 72 en 35 krijgen...

Zover had ik nog niet gekeken. Ik dacht namelijk dat alle airtronics rd8000's 72mhz waren En de Sanwa RD8000's (heb er zelf ook 1) 35/40mhz. Mijn fout :oops:

Het lijkt een leuke aanbieding, maar ik denk dat je voor die prijs ook hier in nederland leuk boodschappen kan doen.

Ik zou ook even rekening houden met eventueel te betalen invoerrechten, kan ook nog aardig oplopen.
Groeten,
Fred.

ik denk dat ik dan toch niet voor deze set ga, maar voor een trex 450 XL en die steeds meer upgrade met alu en cf onderdelen. Ik koop denk ik als gyro de GY-401 en de standaard motor en regelaar. Als zenderset de graupner mx-12 alleen moet ik nog servo's vinden. Welke servo's kan ik het beste kopen? ik heb niet echt een groot budget en extreem 3d vliegen hoeft er niet mee, want daar ben ik nog niet aan toe. En als ik daar wel aan toe ben, dan upgrade ik ze gewoon. Ik moet er wel gewoon goed mee kunnen vliegen. Ik dacht aan hs-55 van hitec, of zijn deze te zwak?

michel pet zei:
hs55 -hs56-ha65 dat zijn de servo`s die er geschikt voor zijn .
en voor de staart een snelle digitale servo.
kan die digitale ook tiijdelijk een hs 50 zijn, want daar staat namelijk heckservo bij.... de digitale is mij nu nog wat duur, daar meot ik dan nog even voor sparen :cry:

ik vlieg nu ook al een jaar met HS 50 op de staart en het gaat goed.Heb nu wel juist een S9650 besteld maar ben er nog op aan het wachten.
mvg,Bram

aangezien mij de trex een beetje buur aan het worden is, wil ik misschien toch wel een walkera 60 of 36, maar dan full metal. Bij die versie zit een andere zenderset dan bij de normale 36 set. Heeft iemand ervaring met die andere zenderset? heeft deze minder storing? ik heb het over de WK-0701 en er staat bij dan het een pcm zender en ontvanger is...

Niet aan beginnen, uit eindelijk ben je veel duurder uit omdat het gewoon nét geen t-rex is. is een t-rex se te duur, koop dan een Xl cde, deze vliegt ook goed, en kun je bv upgraden in de loop der tijd. belangtijkste is dat je goede electronica koopt in het begin, dit bestapaart je bergen met geld later.

aviador zei:
Niet aan beginnen, uit eindelijk ben je veel duurder uit omdat het gewoon nét geen t-rex is. is een t-rex se te duur, koop dan een Xl cde, deze vliegt ook goed, en kun je bv upgraden in de loop der tijd. belangtijkste is dat je goede electronica koopt in het begin, dit bestapaart je bergen met geld later.

met de t-rex xl kom ik nu uit op zo'n 700 euro, das wel nog 400 euro duurder...

zijn er ook nog andere heli's van dit formaat, die als set of door zelf samen te stellen ongeveer 500 euro kosten, die ik later nog kan upgraden als ik beter kan vliegen en meer geld heb?

aangezien ik ook nog andere negatieve recensies van de walkera's 36 en 60 heb gelezen, heb je mij overgehaald om toch voor de t-rex te gaan, alleen moet ik deze dan in delen bij elkaar sparen...
Ik heb een lijstje gemaakt met wat ik allemaal nodig heb, en omdat ik alleen nog een df4'tje heb gevlogen heb ik nog geen assecoires als een pitch-meter enz. Daarom als ik nog iets nodig heb meld het dan even....

- t-rex 450xl set met 35amp regelaar en brushless motor (duitsland)

- mx-12 zender set incl. r700 ontvanger

- lader voor de mx-12 zender

- laderkabel van GRAUPNER, en NIET van een ander merk, anders plof...

- GY-401 van futaba

- 4x hs56 van hitec OF 3x hs56 + 1x hs50

- Graupner balancer plus (lipolader heb ik al)

- 2200 18c lipo of iets dergelijks

- pitchmeter

Was het dat of heb ik nog meer nodig voor dit trexje?? :)

niet echt lijikt me, als je al goed gereedschap hebt tenminste.
als accu kun je het beste de nieuwste generatie Thunder power nemen van 2100mah, die kunnen goed tegen de grote stromen die de 430L motor vraagt. verder is het een net lijstje :)

aviador zei:
niet echt lijikt me, als je al goed gereedschap hebt tenminste.
als accu kun je het beste de nieuwste generatie Thunder power nemen van 2100mah, die kunnen goed tegen de grote stromen die de 430L motor vraagt. verder is het een net lijstje :)

ok bedankt, nu alleen nog eventjes alles bij elkaar sparen :cry:

nog een vraagje: kan de de t-rex 450 xl cde helemaal bouwen, zonder dat je de servo's, gyro en ontvanger hebt, maar wel de motor en regelaar?

dat kan ja, later kun je zo de servos erin schroeven en de ontvanger en gyro erop plakken.

Back