H
hezik
Guest
Nu is het wachten op de JR DS 188...
Is het niet mogelijk zelf het motortje uit de huidige servo's te vervangen door een nog snellere? (als het nog sneller moet)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Is het niet mogelijk zelf het motortje uit de huidige servo's te vervangen door een nog snellere? (als het nog sneller moet)
Derk zijn aeromusical is volledig gebaseerd op de snelheid van de JR 185 (=Graupner C131)servo's op 2s(-1diode). Op de gewone bec spanning bewogen de rolroeren te langzaam. Vooral de rol reversals van vol rol linksom naar vol rol rechtsom duurden te lang waardoor het niet meer met de muziek overeen kwam.
Goed voorbeeld is de looping bij de F3A-c klasse. Heel vaak zie je een oversturing omdat men niet durft te vroeg het up los te laten, wat gezien de servo snelheid wel nodig was. (Probeer eens een snellere servo!)
Dat het model "nerveus" wordt kan ik ook niet volgen. Als je in je auto of echt vliegtuig stapt bewegen de wielen of stuurvlakken nog veel sneller mee met je commando's.
Dan gebruik je dus de kwaliteiten van de servo om de beperkingen van de piloot op te heffen.
Zo zie ik het argument van Bert niet. Voor mijzelf vertaal ik Bert's opmerking zó dat als je mindere kwaliteit (tragere, minder nauwkeurige) servo's hebt, de piloot het moeilijker heeft om de gebreken van de servo te compenseren.
Ik ben het er wel mee eens. Ook een middelmatige piloot heeft voordeel van beter materiaal. Natuurlijk is er een grens...