Servosaver TRF417 V5

Beste allemaal,

Ik heb vandaag een lowprofile servo ingebouwd in de TRF417 V5, een Savox. In de manual is aangegeven dat bij de turnbuckle (de steeringlink) een afstand van 4,5 mm tussen beide adjusters moet worden aangehouden. Daardoor lijkt de steeringlink te kort, de servosaver staat wat naar links (van voren gezien) als het stuur recht staat. Is dit wel de bedoeling, of is het beter om de steering-link wat langer te maken?

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.

Alvast bedankt,
Marcel

Als ik je omschrijving goed begrijp, dan is dat inderdaad de bedoeling.
Een hoek van 90 graden t.o.v. de turnbuckle is wenselijk.
Bij twijfel anders even een foto plaatsen, maar het lijkt me goed te zijn.

De de steeringlink zit aan de kan van de servosaver wat hoger dan aan de kant van de stuurinrichting, dan zou je wellicht juist verwachten dat hij iets naar links staat als je uitgaat van een hoek van 90 graden.

Marcel

In de middenpositie (dus bij stand voor rechtdoor rijden) staat de servosaver inderdaad niet exact haaks ten opzichte van het chassis. Dit is volkomen normaal en kun je zo laten staan. Het is zo ontworpen dat de servo uitslag naar beide kanten gelijk is met de stuurbeweging van de wielen.

Gr. Robbert

Hier ook nog even een stukje er over met een plaatje, de steeringlink en de servosaver moeten met elkaar een hoek van 90 graden maken in de neutrale positie. Servosaver hoeft dus niet 90 graden hoek te maken ten opzichte van het chassis in de middenstand.

TRF417X Build ? Part 5 | The TC Hub

Back