E
ERB
Guest
Hallo,
Ik lees regelmatig de posts hier door en kom bijna altijd wel wat servonummers tegen, al of niet gevolgd door letters. Ik probeer me ook te verdiepen in de werking van een servo (technisch gezien vrij simpel te begrijpen) op electronicagebied. Vandaar mijn volgende vragen (Ik heb eerst gezocht op het forum, maar kan niet echt duidelijke antwoorden vinden).
-Werken alle servo's op hetzelfde voltage? (ik dacht 5 volt?)
-Worden de servo's gevoed vanuit de ontvanger? (dacht van wel)
-Zijn er verschillende stekkerssytemen voor servo's of is dat iets van een klein iso stekkertje dat altijd past?
-Kun je, als de stekkers verschillen, hier andere stekkertjes aanzetten? En waar dienen de draden voor per kleur? (+,-, stuur?)
-Hoe verhoudt een digitale servo zich t.o.v. normale servo's in deze context?
-Is er een systeem voor de code aanduidingen van servo's?
Als iemand antwoord heeft op 1 of meerdere vragen dan zou dat heel welkom zijn
Erik
Ik lees regelmatig de posts hier door en kom bijna altijd wel wat servonummers tegen, al of niet gevolgd door letters. Ik probeer me ook te verdiepen in de werking van een servo (technisch gezien vrij simpel te begrijpen) op electronicagebied. Vandaar mijn volgende vragen (Ik heb eerst gezocht op het forum, maar kan niet echt duidelijke antwoorden vinden).
-Werken alle servo's op hetzelfde voltage? (ik dacht 5 volt?)
-Worden de servo's gevoed vanuit de ontvanger? (dacht van wel)
-Zijn er verschillende stekkerssytemen voor servo's of is dat iets van een klein iso stekkertje dat altijd past?
-Kun je, als de stekkers verschillen, hier andere stekkertjes aanzetten? En waar dienen de draden voor per kleur? (+,-, stuur?)
-Hoe verhoudt een digitale servo zich t.o.v. normale servo's in deze context?
-Is er een systeem voor de code aanduidingen van servo's?
Als iemand antwoord heeft op 1 of meerdere vragen dan zou dat heel welkom zijn

Erik