Set up voor Crown 3

Geachte heli-vliegers,

Wie weet een goede setup voor de Robbe Crown 3.(voor een heli vliegende vriend!)
Ik bedoel dan :

motor
regelaar
gyro
servo's

Indien mogelijk merk en type vermelden.

Volgende vraag:
Bij Toemen wordt de Crown als set aan geboden:

http://www.dodatabase.nl/asp/toemen/

Is dit wat, of is dit vragen om problemen; bijv. te wienig motor vermogen
etc.

Graag hoor ik jullie reacties!

Ik zou eerst eens even navragen wat Toemen allemaal meelevert aan electronica want dat vermelden ze voor 't gemak maar niet op hun website.
Ik heb die Crown III ook altijd al een geinig ding gevonden. Ik vraag me af hoe die vliegt.

heb hem zelf. vliegt wel leuk en genoeg power voor normaal rond te vliegen en wat rustige 3d figuren met de beneden staande setup.

setup :
motor : align BL420LF (3200 kv) ( tevens de aan te raden motor wat in de handleiding van de crown staat )
regelaar : scorpio 40A
accu : 1x robbe 3cell 1550mah 2x kokam 3cell 1700 mah
gyro : graupner piezo NT-310
servo's : hitec hs-55 voor de pitch hs-50 voor de heck 2x hype digitaal voor cyclic

Vriend van mij heeft er 1 gehad maar heeft hem na een maand of 3 weer verkocht omdat de staart bestureing niet goed is. Het slijt erg snel en is niet rustig te krijgen. We vliegen al een tijd en weten ook hoe we een helie moeten afstellen maar bij de crown ging dit echt niet lukken. De reactiesnelheid op pitch is ernstig laat en zo zijn er nog een paar dingen waar we last van hadden. Hij heeft hem toen omgeruild voor een viper 70 van ikarus, waar ie zonder problemen mee vliegt.

Mijn oog is ook gevallen op de Crown III , er zijn al genoeg T-rex heli's :lol: .

Ik heb bij anderen na gevraagd (winkels die hem verkopen ) over dit "probleem" maar herkennen dit niet. Mischien een eenmalig foutje in het model van je vriend ?

Probleem zit hem voornamelijk in de messing onderdelen.
Na een minuutje of 15 stevig vliegen komt er gewoon stof van de tandwieltjes af.
Heb al meerdere reacteis hier over gehoord ook op runryders.

Ok, jammer toch een leuk ding. Moeten we maar weer op zoek naar iets anders

[EDIT] Dus helaas geen setup voor de Crown III (voor mij dan)

stof van de tandwieltjes ?????????????? mhm....straf.....
De enige tandwielen die ik heb is die van de hoofdrotor en die van de motor....... de staart wordt met een riem aangedreven.

Het probleem van de staart(dat pinnetje dat wrijft ts de 2 schijfjes) is simpelweg op te lossen door hier uw vervang onderdeel aan te schaffen :

http://www.hubi-tuning.de

Kies voor de CrownIII tuning en daar dan de optie :Gier-Steuerbrücken

Voor de rest heb ik de 400DH eropzitten met de CC25A regelaar en een Evo 20-1800mAh en een Align gyro.

Ik vlieg wel geen 3D (nog niet) maar om 'gewoon' wat rond te hoveren/vliegen is dit voldoende.

Ik vlieg wel geen 3D (nog niet) maar om 'gewoon' wat rond te hoveren/vliegen is dit voldoende.
Dat is waarschijnlijk ook het enige wat je er mee kan doen :Hoveren:
Het chassie is daarvoor te slap en het reageert te traag op stuurcomando's
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de hekrotor blijkt schuden
en er niet uit te halen is.
maarja. een miskoop?????
verders succes jan

Hoi dobje,

Nou ik niet nee. Ik vroeg het voor een vriend die heli vliegt.
Maar hij ziet er inmiddels maar vanaf :!:
Dus wat mij betreft mag dit draadje gesloten worden, tenzij het anderen nog van dienst kan zijn :lol:

mvg.

Erwin

Back