Set up voor Ninja Speed van FVK

Op RCnetwork is echt heel veel te vinden over de Ninja Speed
Gewoon even zoeken en je kan dagen lezen..
Ik wist niet dat FVK ze leverde, ik ken het model van Fliegerland, dat is in samenwerking met de ontwikkelaar van het model, Erwin Schamberger (Eisvogel) gemaakt.
We hebben jaren geleden de eerste prototypesvan Erwin zien vliegen op de Amperejunkie meeting.
Gerben heeft er nog onder gestaan met zijn radargun....

Je kan het ding met alles vliegen, pak een motor, regelaar en accu's en het vliegt.

Als budget aandrijving geven ze een Scorpion Scorpion HK-3026-1600 op (of soortgelijk)
Als regelaar zou ik de Sunrise 150A Dutch F5B nemen (van Gerben)
En je kan dan door met accu's en props te spelen sneller gaan.
Volgens RCnetwork:

De lichtste versie (700 gram)
4s met APC 8.75x9.5" Pylon
100A, 1250W, 250Km/h pitch

Snellere variant, (850g)
6s met 7x9
100A , 1900W, 380km/h pitch

Snelste variant (850g)
6s met 7x10
105A , 2kW, 414km/h pitch

Maar.... het is in de snelle versie absoluut geen beginnerskistje.
Het gooien op zich is al iets aparts want de prop trekt het model niet weg, het moet eerst snelheid hebben.
En deelgas (half of kwart gas) moet je niet te lang doen anders brand de regelaar af.

GJ

Laatst bewerkt:
Ik ben er niet, ik doe ook niks meer met snelle modellen en ik heb geen idee wie er van de F5B jongens naartoe gaat.
Er zullen vast wel speed en F5B mensen aanwezig zijn maar zoals ik Prowing ken is het meer de "mooie" modelbouw dan het snelle werk.
Ik zie eigenlijk alleen maar Leomotion, die levert motoren voor F5B en F5D.
Op de beurs in Friedrichshafen zal je meer kunnen zien.
En je zou eigenlijk ook 23 april even naar Vught moeten gaan, daar wordt de eerste wedstrijd F5B 2016 gevlogen.

Gert-Jan

Met HV servo's kun je je ontvangerstroomvoorziening eenvoudiger houden. 2S lipo, schakelaar, ontvanger. Bij LV servo's zal er nog een BEC/SBEC tussen moeten om de spanning op de ontvanger tot 5 a 5.5V te reduceren.
Wel is de keuze in echt goede HV servo's nog wat beperkter, en is het altijd goed kijken wat de reviews van de gekozen servo zijn.

Groet,
Gerben

Met HV servo's kun je je ontvangerstroomvoorziening eenvoudiger houden. 2S lipo, schakelaar, ontvanger. Bij LV servo's zal er nog een BEC/SBEC tussen moeten om de spanning op de ontvanger tot 5 a 5.5V te reduceren.
Wel is de keuze in echt goede HV servo's nog wat beperkter, en is het altijd goed kijken wat de reviews van de gekozen servo zijn.

Groet,
Gerben

Dank je Gerben.
Het zou gaan om het merk KST. Ken je deze en welke zouden op ailerons en rudder moeten?
gr.
Wil

Er zijn goede en wat minder goede KST's.. Maar ik ken niet alle typen. Ik zou een zo dik mogelijke servo proberen te plaatsen, hoe groter hoe sterker en robuuster (nou ja, er hoeft natuurlijk geen 20kg servo in)....

Gerben

Indien weggooien lastig is zou ik hem met een bungee wegschieten , inmiddels mijn Mini-hawks al veel
Weggeschoten gaat super
1 probleem je kunt niemand meer de schuld geven als het mis gaat:D

Wat voor toestel is het precies kan er weinig info over vinden de specs bedoel ik

Laatst bewerkt:
Indien weggooien lastig is zou ik hem met een bungee wegschieten , inmiddels mijn Mini-hawks al veel
Weggeschoten gaat super
1 probleem je kunt niemand meer de schuld geven als het mis gaat:D

Wat voor toestel is het precies kan er weinig info over vinden de specs bedoel ik
Goede tip, dank je.
Op rcnetwork.de is veel info te vinden. Het is een zelfbouwer.

Zo wat een klus zoiets gaat erg veel arbeid in zitten moet je wel leuk vinden zoiets, of zijn er kitjes voor te krijgen

Die Bandit is niet mijn ding , ik heb meer met de MiniHawk modellen( heb er 3 op dit moment met verschillende setups) die Ninja speed leek me wel interessant puur uit nieuwsgierigheid omdat ik dit model niet ken , en de uitdaging om te bouwen kan leuk zijn maar heb ik te weinig tijd en zin in , maar ik kan nog steeds geen verkoper van vinden

Die Bandit is niet mijn ding , ik heb meer met de MiniHawk modellen( heb er 3 op dit moment met verschillende setups) die Ninja speed leek me wel interessant puur uit nieuwsgierigheid omdat ik dit model niet ken , en de uitdaging om te bouwen kan leuk zijn maar heb ik te weinig tijd en zin in , maar ik kan nog steeds geen verkoper van vinden

Voor 450 euro ben je koopman, maar misschien is het eenmalig?

http://www.prop.at/marktplatz/c1-flugmodelle/s37598-ninja-speed-von-erwin-schaumberger.html

Bedoel je eenmalig ivm de snelheid of dat dit een koopje is ? alhoewel koopje ?
staat wel mooi spul op die site

Back