Set-up vraagje fun-jet

Vraag;

Ik heb een funjet met een 4s2200mah, een 60 amp esc en een mega 16/25/3 motor met een 6.5x6.5 prop. Dat is leuk vliegen, maar moet volgens mij wel sneller kunnen... Ik hoor de funjet niet echt gillen, er wordt niets warm, ook niet als ik non-stop volgas vlieg...

Hier is een filmpje vanaf de funjet (inclusief crash lol), misschien hebben jullie er iets aan als je het toerental hoort...

86OMI2P2Vdg[/media] - 2010 02 03 - MPX Fun Jet Crash at Rotterdam Alps

Kan ik van 2 x 3s2200mah een 6s2200mah maken door er een serie kabeltje voor te solderen? En dan bijvoorbeeld een 4.75x4.75 prop proberen? Enig idee wat er dan gebeurt?

Idee komt van post 37 in dit draadje (ik heb er zelf niet echt kaas van gegeten zeg maar);
Multiplex Funjet "Fast" setups... - Page 3 - RC Groups

Laatst bewerkt door een moderator:
De door jouw gebruikte motor is niet ideaal als je veeeeel snelheid wilt.

Te weinig rpm.
Uit mijn hoofd leverd ie iets van 1700kv
En mag maar 30A max verbruiken.
Ik heb een 1800kv 5W HetRC in een easystar zitten met 6.5x6.5 prop.
Daarmee is ie snel + klimt leuk.
Maar voor een funjet wil je veeeel rpm.

Ik heb er deze inzitten:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2845 (380L) 2700kv Brushless Inrunner $13.38

En dan jankt ie + is in 3 sec een stipje in de lucht, dit met 4 cell.
Alles meer dan 4 cell is veel energie er extra instoppen voor maar iets meer speed.

Met een 6 cell setup gaat het niet veel harder dit omdat het model daar niet opgemaakt is.
Moet het echt harder dan zou ik eerder kijken naar een pylon racer ofzo.

De door jouw gebruikte motor is niet ideaal als je veeeeel snelheid wilt.

Te weinig rpm.
Uit mijn hoofd leverd ie iets van 1700kv
En mag maar 30A max verbruiken.
Ik heb een 1800kv 5W HetRC in een easystar zitten met 6.5x6.5 prop.
Daarmee is ie snel + klimt leuk.
Maar voor een funjet wil je veeeel rpm.

Ik heb er deze inzitten:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2845 (380L) 2700kv Brushless Inrunner $13.38

En dan jankt ie + is in 3 sec een stipje in de lucht, dit met 4 cell.
Alles meer dan 4 cell is veel energie er extra instoppen voor maar iets meer speed.

Met een 6 cell setup gaat het niet veel harder dit omdat het model daar niet opgemaakt is.
Moet het echt harder dan zou ik eerder kijken naar een pylon racer ofzo.

Thanks!

Dit is inderdaad waar de discussie op het aangegeven draadje ook over gaat. Alleen vertegenwoordig jij 1 partij dit precies dit zegt, maar die andere zegt dan, dit is juist een goede motor en begint pas met 4 cellen te werken, en als je er veel volt in stopt met een kleinere prop dan gaat er iets gebeuren... Dus ben benieuwd! :)

Maar even technisch gezien, het is niet idioot om 6 cellen op deze motor te zetten (mits lichte prop), en om de cellen simpelweg in serie te schakelen (zijn gelijke cellen, gelijk merk etc)? Dus een kabeltje solderen, zodat - van de ene lipo is verbonden met de + van de andere lipo?

De pylonracertip heb ik al ankele keren ontvangen! Lijkt me ook erg leuk om eens naar een wedstrijd te komen kijken, zal ik zeker doen dit jaar...

Back