Ik heb ongeveer een kleine 30 minuten lopen lachen totdat ik weer wat kon typen..
de meeste, Zoniet alle 3d piloten vliegen met 0 graden midstick, kan ook niet anders, want anders kan je inverted en upright NOOIT even netjes doen door het pitchverschil boven en onderin. enige reden om niet lineair te vliegen is als bladen bv heel erg poppy zijn rond midstick, dan kan je de curve iets verleggen om het doseerbaarder te maken.
+ alle(huidige) heli's worden ervoor ontworpen om 0 pitch te hebben @midstick, wil je dit anders, moet je het elektronisch gaan doen ipv met de links, Anders draai je ze veel te ver uit, weinig vlees, en kans op strippen van de link.
Dus nee, ik geloof je niet.
Zoals Gevaho de curves aangeeft, zoiets zal je moeten gaan gebruiken. eventueel nog een iets lagere idleup zodat het wat rustiger gaat. Wel even de kop opnieuw afstellen zodat je die 0 graden @midstick hebt.
@gevaho, 450 weggedaan?
Blijf jij maar fijn lachen, maar ik vlieg ondertussen al 3D. Jij vast nog niet gezien je hier geschreven berichtje.
Ik heb het nooit over mechanische afstelling gehad, maar over pitch en throttle curves die je programmeert. Dat zijn twee verschillende zaken! Mechanisch staat op 50% gas je pitch op nul graden, altijd. Afgesteld met een standaard lineaire pitch curve van -100 naar 0 naar +100.
Lineaire pitch curves die je programmeert zijn echt niet de enige idle-up curves waarmee je inverted kunt vliegen. Ik vlieg zelf wel met gespiegelde curves en heb dus geen last van verschillen in vlieggedrag upright of inverted.
Maar ik ken ik zat mensen die dat juist wel doen, omdat ze bijvoorbeeld in idle-up 1 een sport flight instelling hebben die relaxed is voor rolls, loops enzo, maar wat minder zinvol is voor hardcore inverted 3D. Daar hebben ze dan een idle-up 2 instelling voor, maar zelfs die hoeft niet lineair te zijn.
Daarnaast zijn mijn heli's meestal afgesteld op 0 graden op 50% voor de stunt idle-up en geldt voor mijn andere curves dat ze rond 50% vaak met hun pitchinstelling dicht in de buurt liggen om hopping te voorkomen bij het switchen naar de andere idle-up modes of normal mode, maar veel mensen hebben op 50% gas een andere pitch instelling en vliegen daar ook gewoon 3D mee. Het is een kwestie van gas geven tijdens het switchen of vice versa en je heli blijft gewoon op dezelfde plaats in de lucht hangen.
Op eenzelfde manier stijgen beginners ook op met een wegdraaiende staart, terwijl een veel meer ervaren piloot de staart al tegenstuurt.
Het is dus maar hoe je het bekijkt met die feestmuts van je.
enige reden om niet lineair te vliegen is als bladen bv heel erg poppy zijn rond midstick, dan kan je de curve iets verleggen om het doseerbaarder te maken.
Volgens mij heb je geen flauw benul waar je het over hebt. Poppy blades zijn bladen die wat meer flexibel zijn onder heftige stress maar wel stug genoeg blijven voor het betere hardcore 3D vliegen. Dat betekent in praktijk dat je extremer kunt vliegen met poppy blades op je collective, zoals bijvoorbeeld Radix 710 bladen.
Het enige dat je als piloot moet kunnen is beter met je collective pitch uitslagen om gaan om hier heerlijk mee te kunnen vliegen. De pitch curves kun je gewoon naar eigen smaak instellen. Minpunt is vaak dat je wat snelheid inlevert op je cyclische reactie.