setup 450hk heli

hallo,

ik denk eraan om bij hobby citty een HK450s heli te bestellen
maar wat is er nog allemaal nodig en wat kan ik daar bestellen als begin setup

wat heb ik al:
lipos turnigy 25c 2200mah
ontvanger heb ik ook al.

nodig
4servo's (3hxt9s? en ...)
gyro... welke van hc?
regelaar turnigy 30 of 40amp?

welke kleindelen nog nodig? welke ball links en dergerlijke? zodat ik alles kan bestellen in 1 keer om hem vliegklaar te kunnen maken.
aan te raden upgrade parts gaan ook mee als er plaats is in het pakketje.
groeten

4servo's (3hxt9s? en ...)
gyro... welke van hc?
regelaar turnigy 30 of 40amp?

welke kleindelen nog nodig? welke ball links en dergerlijke? aan te raden upgrade parts gaan ook mee als er plaats is in het pakketje.

In de mijne zit 4 x HXT 900
Telebee gyro
en de Turnigy plush 40 amp
Turnigy 4000 kv motor met 11 tands pinion.

Ball links zaten in de kit.
Verdere kleindelen of upgrades had ik niet nodig.

Kapje in de kit is functioneel maar niet mooi en vrijwel niet te spuiten, stickers doen het wel.

Ik heb er voor 7 dollar een mooi kapje bijgekocht.

Pakketje kun je beter splitsen, 30 dollar is net onder de 22 euro, dus geen inklaringskosten en btw ;-)
Het pakketje met de heli gaan ze vrijwel zeker tegenhouden bij TNT dus duurt effe voor je 'm hebt.

Alle kleine dingen in een apart pakketje, grote kans dat het er zonder betalen doorkomt, als je de juiste dingen erop zet ;-)

het pakket moet naar belgie. ik weet niet of dat ook telt dan onder de 30 dollar?

kleine pakjes heb ik geen schrik van, komen er iedere week toe.
dus ball links voor op de servo's zitten erbij?
ik denk de goedkope assan gyro te nemen(telebee hebben ze daar niet)
ook de tandwieltjes zijn uit stock:(

het pakket moet naar belgie. ik weet niet of dat ook telt dan onder de 30 dollar?

kleine pakjes heb ik geen schrik van, komen er iedere week toe.
dus ball links voor op de servo's zitten erbij?
ik denk de goedkope assan gyro te nemen(telebee hebben ze daar niet)
ook de tandwieltjes zijn uit stock:(

Let dan wel op dat als je de Assan gyro neemt deze geen headlock/normal mode schakelaartje op de gyro zelf heeft. Alleen in te stellen via de zender. Dus als je met een (analoge) HXT900 op de staart wilt vliegen is de telebee gyro misschien handiger aangezien de Assan alleen wil initialiseren in headlock mode volgens de handleiding..

(Dit is nml mijn huidige "probleem".. Heb door een stomme fout mijn digitale staart servo (MKS-DS480) laten doorbranden. In afwachting van een nieuwe heb ik er nu maar een HXT-900 opgezet. Het wordt overal afgeraden om met een analoge servo in headlock mode te vliegen, maar eigenwijs als ik ben ga ik het lekker toch eens proberen. AL was het alleen maar omdat die handleiding nergens rept dat de tailservo digitaal zou moeten zijn ;))

En ook bij mij zaten de ball-links er gewoon bij. En zowaar ook 2 M3 boutjes om de motor te bevestigen.

De assan zou je na het 'opstarten' via de gain in de zender ook weer in normal kunnen zetten. Dus dat zal het probleem niet zijn.

Voor de ESC zou ik gaan voor de 40 amp. 30 is later altijd te weinig voor op een 450.

Bouw ze!

De assan zou je na het 'opstarten' via de gain in de zender ook weer in normal kunnen zetten. Dus dat zal het probleem niet zijn.

Voor de ESC zou ik gaan voor de 40 amp. 30 is later altijd te weinig voor op een 450.

Bouw ze!

True. Maar het heeft mij een paar uur gekost om uit te vogelen dat (en hoe) ik een draaiknop op mijn tx moest instellen als gain kanaal én kon schakelen tussen taillock en normal mode... Lang leve finless bob video's ;)

En ik zou zeker ook voor 40A gaan. Heb met een 30A alleen maar problemen gehad, maar achteraf denk ik dat het ding vanaf het begin al niet helemaal ok was.

Ik vlieg nu met de heli van rctechnics.
Bestellen gaat sneller {2 dagen in huis} de kit vindt ik ook beter als die van hobbycit.
Schroeven zijn beter ,meer alu op kop en staart ,niet alles.
En voor die prijs zonder douane gedoe.
Vliegt super wel met hc motor en accu.

Back