Setup 600NSP

Uiteindelijk toch maar besloten om voor de 600N te gaan. Toch zit ik met een paar vragen.

De 2-1 van align wil ik vervangen met een switch glow en een andere BEC. De arizona en hercules leken mij het beste. Zeker in combinatie met hongerige servo's (tips? JR8717 of Futaba's?)

De arizona komt met een hoop kabeltjes, zijn deze allemaal mooi los te halen bij de unit zelf? Wil namelijk alles op 6 volt zetten naar de ontvanger en een 5.1 stepdown op de staartservo (waarschijnlijk JR770/S8900). Zo blijft de heli netjes zonder een dikke kabelzooi.

Welke governer is nu ok? De multigov pro staat nu op het lijstje. Deze kan ook meteen dienst doen als een carbsmart. Vraag me wel af hoe ik dit alles moet gaan aansluiten op m'n ontvanger, 7 kanaals futaba 7C 2,4 ghz.
3 kanalen voor cyclic, 1 kanaal voor rudder+1 voor gyro. 1 kanaal voor gas+1 governer,komt uit:p of mis ik iets? Toch zie ik veel govs aangesloten worden met 3 kabeltjes in de ontvanger?

Zou het fijn vinden als iemand me een korte samenvatting kan geven van hoe en wat. Heb al een hoop op dit forum en helifreak gelezen maar 100% duidelijk is het nog niet.

Bedankt!

edit: hitec 82MG voldoende voor gas? ( heb ik nog liggen )

waarom de 2 in 1 van align vervangen?
op een .50 heli voldoet deze ik heb de 2 in 1 op een vibe 50 zitten
en werkt prima let wel op ik heb het over de b6 serie deze 5,8 volt met 6amp. heli heeft 3x 1515 digital van ace rc (thunder tiger)
zijn snel 0,11 met 150nm op de swash ,1x 1211 digital ace rc 120nm met 0,15 sec op het gas ,futaba gy401 met s9254 op de heck,als govenor de CY atg-v3 dus genoeg stroom vreters dit houdt de regelaar best wel
als je een .90 heli zou hebben dan zou ik misschien ook wel een andere
zwaardere regelaar uitzoeken maar voor nu eerst proberen en als het niet lukt kan je altijd nog euro's uitgeven.die ontwikkelaars van align gaan echt niet risico's nemen.
toen ik de 2in1 in bedrijf nam schrok ik me rot kon met een bijgeleverde lipo van 1900mah nog geen uur draaien .bleek dat bijna alle servo's tegen de eind uislagen vast liepen,en dat kost veel stroom pas na alles goed ingesteld te hebben kan ik met de vibe.50 ruim 2 uur vliegen voordat de oranje led enig sinds mee gaat knipperen.met laden gaat er 1150mah erbij

ik dacht dat de servo voor de brandstof verstel naald in de carb smart zelf zat en niet in de ontvanger.deze werkt op een temp sensor die op de achterkant van de motor geplaatst word. dus heb je aan zeven kanalen voldoende
3xswash +2xheck +2x gas/govenor
maar dit is mijn mening en ik kan het verkeerd hebben
mijn motto "TRY BEFORE YOU BUY

gr martin

Back