V-TAIL mixer: Pagina 34 van je handleiding:
V-TAIL
V-Tail Mixing requires two servos, each connected to the right and left tail control surfaces. Connect the left tail
servo to channel #3 (ELE) and the right tail servo to channel #4 (RUD) in the receiver. Individual functions (e.g.,
servo reversing, sub-trims, etc.) are available for each servo. Use sub-trims for individual neutral adjustments
and to vary the up and down travel as desired by using the dual rate function to adjust elevator vs. rudder travel
independently.
Linkje naar de handleiding voor de DX6:
http://www.horizonhobby.co.uk/aeroonline/e6spektrum/e6dx6/DX6manual.pdf
In het kort: 1 staartservo op het ELE (3) kanaal, de andere staartservo op het RUD (4) kanaal. V-TAIL mixer activeren en controleren of de uitslag richtingen juist zijn

Is dat niet het geval dan kun je per kanaal de richting omkeren, een Y kabeltje heb je dus niet nodig.
Mocht je met ailerons vliegen dan kun je overwegen de V-Tail als een standaard hoogteroer te gebruiken, als ik mij niet vergis zitten de benodigde materialen hiervoor bij de blizzard kit.
Halvering uitslag:
Het is mogelijk dat de V-TAIL mixer de uitslag van je stuurvlakken halveert, in dit geval kun je ook de vrij instelbare mixers gebruiken die dit gedrag niet vertonen. Hoe dit te doen is te vinden op pagina 49 van je handleiding.
Als je deze weg neemt zul je 2 mixers in moeten stellen:
1. Mixer A: A34 (elevon to rudder, hoogteroer naar richtingsroer)
2. Mixer B: B43 (rudder to elevon, richtingsroer naar hoogteroer)
Ook in dit geval heb je geen Y-kabeltje nodig, je sluit gewoon de 2 servo's aan alsof het een standaard staart betreft.
En de Ailerons dan?
De Blizzard heeft 2 servo's voor de ailerons / flaperons. Ook hiervoor heeft je DX6 een voorziening, zie Pagina 33 van je handleiding.
Flaperon mixing is used with airplanes that have independant servos operating each of the two ailerons. When
using flaperon mixing, two servos (one for each aileron) must be used. Once FPN is selected in wing type the
following will help in setting up flaperons.
• Connect the left aileron servo to channel #6 (AUX) and the right aileron servo to channel
#2 (AILE) in the receiver.
• In the travel adjust mode (see page 42) adjust the travel adjust values for flap to 0%
in both directions. This will effectively turn off the flap switch for now, preventing the
flaperons (both ailerons combined) from moving up or down when the flap switch is
flipped. Latter by assigning a value in either direction the flap switch can be used to raise
or lower the flaps.
Ook hier is wederom geen Y-kabeltje nodig, je sluit de servo in de linker vleugel aan op kanaal 6 (AUX) en de servo in de rechtervleugel op kanaal 2 (AILE). Vervolgens zet je FLP mixing aan (pagina 33) en controleer je of beide stuurvlakken in de juiste richting bewegen.
Kortom:
Voor zowel de ailerons als de V-tail gebruik je mixers in de zender, hiervoor is geen y-kabel nodig. Je sluit je servos gewoon aan op de ontvanger en laat je zender het mixen op zich nemen.