Setup de 14MZ

Hallo wie kan mij uitleggen waar ik pitch high , pitch low en pitch hover instel
in mijn andere zender fc-18 fc-28 waren dit aparte menu`s maar die heeft de MZ14 niet meer of ik vindt ze niet.
kan iemand deze opties beschrijven .

hallo jd1uth
ik had ooit een f18 en heb nu een t12 . volgens mij heeft jou zender dat niet meer , maar heb je een paar andere menu's om hetzelfde doel te bereiken .
zoals , hover -pitch ofzo?
je bedoelt toch niet de 'gewone ' pitchcurve om je max , min, en hover graden in te stellen ?
mvg ferry

Je had in de fc-18 menu 63 voor je pitch minimum en menu 64 pits maximum pits hover gebruikte ik nooit dat deed ik mechanich ik heb op dit moment te veel pitch zowel boven als onder in 12 graden onder en 16 graden boven aangezien ik niet 3d vlieg is dit veel te veel de hover heb ik nu 5 graden nu vindt ik dus deze optie niet om mijn pitch lager tezetten .

ok , idd ik gebruikte dat bij de fc18 ook niet .
maar is het niet de betere manier om je pitch end points op 100% te zetten , vervolgens alle submenu's uit te schakelen [inh] . en dan in het menu swash naar pitch te gaan , en deze omhoog/naar beneden te stellen tot je de maximaal gewenste pitch hebt . als je dat doet , heb je evenveel positieve alswel negatieve pitch , en die kan je dan in het menu pitch curve finetunen naar wat je wilt . aangezien de 14 een 17 punts curve heeft is het geen probleem om een mooie curve te maken . op deze manier is de basis symetrish en is vandaaruit werken veel makkelijker.
mvg ferry

full

Neem aan dat je dit menu bedoeld als ik hier pitch selecteer wordt inderdaad mijn pitch high
kleiner maar ook de pitch low en ook het midden berijk oftewel de hele uitslag wordt kleiner
waardoor ik dus alle stangen moet aanpassen om weer redelijk goed uittekomen maar dan haal ik dus nog steeds niet de juiste uitslag

Laatst bewerkt door een moderator:
ja die bedoel ik . je kunt het doen hoe je wilt , er zijn met jou zender veeele manieren .
wat ik probeerde aan te geven is , dat als je begint met je zender in te stellen voor een bepaalde heli , je alle endpoints op 100 laat staan , alle mixkanalen uit , en dan een lineare pitchcurve hebben van -100 naar + 100 . als je dat hebt , dan zet je de pitchstick in het midden , en dan hoort je pitch 0 graden te zijn , om vervolgens met het getoonde menu de pitch op te schroeven of terug te schroeven .

wat jy net beschreef kan toch makkelijk gedaan worden ? je draait de pitch op [ rechtsonderaan , staat nu op 50 ] totdat je genoeg hebt voor de grootste uitslag die je wilt . dan heb je dus positief genoeg en negatief te veel , correct?
dan ga je naar het menu pitchcurve en ga je de negatieve piotch die je nu te veel vind , omhoog draaien . je ziet in dat menu een lijn oftewel curve uitgebeeld , ik zou hem altyd linear houden .
mvg ferry

ok het is dus een kwestie van pitch lager zetten naar 40% zodat ik minder pitch high krijg mijn stangen aan passen voor pitch hover en dan in het menu pitch curve mijn pitch low aan passen begrijp ik het zo goed

ps enig idee wat je met het linker menu kunt?

ja , zon beetje wel . als je het zo gaat doen , zou ik de pitchmeter alvast op je bladen zetten , en dan op/af schroeven met je pitch in swash afr totdat je de gewenste pitch afleest en de negatieve pitch dan in je pitchcurve menu. en klaar is kees .
maar bij de manier die ik eerder vermelde , ga je nadat je zender goed staat en je dus 0 graden op midstick hebt , controleren of je heli ook echt 0 graden heeft , en anders maak je hem mechanich 0 graden , dmv servohevel verzetten of stangetjes langer maken .
dit wil dus niet zeggen dat je ook met 0 graden midstick moet vliegen , maar dan heb je dus alles symetrish uitgelijnt en als je met iets als ; -4/+4/+10 wilt vliegen , dan doe je dat simpleweg met je menu pitchcurve , zodat het makkelijk aan te passen is , overzichtelijk is en minder ingewikkeld , je weet dat de boel mechanish zit zoals het hoort te zitten en je met 1 menu klaar bent .mvg ferry

Back