setup easy glider pro

Hallo

Ik heb een glider pro gekocht om fpv mee te vliegen
Ik zou graag een 3cells 2200mah lipo gebruiken
Welke motor met propeller zouden aanbevolen zijn
Ik had op rcgroups een paar setups gevonden.

Deze:
-Turnigy 35-36C 1100kv
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-36C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: AXi 2814
-Prop: 11x6 CAM folder

of

- Turnigy 35-48-B 900kv brushless
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-48-B 900kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826
- 13x6.5 Aeronaut Cam carbon prop

of

folding prop 10x8 $4.50
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=6665

TR35-48-C 800kv outrunner &14.95
http://www.hobbycity.com/hobbycity/s...idProduct=4909

welke zouden jullie kiezen?
Of welke andere setup zouden jullie aanbevelen?

Voor zover ik er iets van ken zou ik voor de eerste gaan. Deze is 60g minder dan de andere 2 en kan op minder cellen optimaal gebruik maken van zijn krachten = nogis gewichtsbesparing op batterys. Zo te zien heeft die ook genoeg power om een zwever van maar 900g recht omhoog te trekken :).

groeten

maar mijn vraag is nu ook of het allemaal wel gaat passen in de glider pro kwa afmetingen van de motor?

en welke propellor jullie erop zouden doen?

Speciaal voor deze vragen is er een database :-) , sticky bovenaan in dit forum. Er staan 5 Easygliders in. Dat geeft een idee denk ik.

ja dat weet ik maar in de database staan alleen easy glider in geen pro's
en voor zover ik weet zit er nog al een verschil in de easy glider en de pro kwa motor ruimte

maar mijn vraag is dus wat jullie mij aan zouden raden en of het ook allemaal past in het vliegtuig.

De Multiplex tuning motor van de Pro heeft een diameter van 35 mm, de motoren die je hebt gevonden ook. Dat past dus.
De tuning motor weegt 134 gram; daar gaat hij steil mee omhoog.
Jij hebt twee motoren eromheen gevonden. De lichte zal goed gaan, de zware is wel erg sterk. Ligt er dus maar net aan wat jij wilt?

En dan kom je weer wel op de database, daar kun je zien wat er zoals in zit en hoe dat werkt. Dan zie je dat er motoren van 57 tot 98 gram worden gebruikt. Een motor van 100 gram is echt wel genoeg.

Laatst bewerkt:
11x6 denk ik, met een 12x6 zul je vrij veel stroom gaan trekken en met een 12x4 heb je te weinig snelheid.

Ben ook een Pro aan het bouwen; 'komt een leuke setup in:

Hyperion Z3013-16
originele spinner met Aeronaut folders
Lipo 2150 mah 3S
HS-82MG op elevator en rudder
HS-5055MG op aileron
40A esc met switching BEC

De motor weegt 110 gram; zal ik dan de stalen kogels (totaal een kleine 20 gram) gebruiken?
Ik heb een korte berekening gemaakt met als referentie de standaard en tuning-setup; daaruit volgt dat in mijn geval een grammetje of 10 in staart voldoende zou moeten zijn. Misschien plak ik die 10 gram liever met een plakje lood ergens buiten op de staart; mede ook omdat het misschien helemaal niet nodig is als ik de lipo wat verder naar achter schuif...

Mijn setup zoals ik het in mijn eerste vliegtuig (Easyglider Pro) gebruik:
TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner (Eq: 2820)
Turnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack
TURNIGY Sentry 40amp Speed Controller
Aeronaut spinner met 12-6 folding prop.
Deze motor past in de bij het toestel geleverde houder/neusversteviging nadat de montagegaten een beetje sleufvormig uitgevijld zijn.

Deze combi levert een motorlooptijd van circa 4 minuten. Meestal niet eens volgas, want dan gaat hij als een hotliner. Als je 20 seconden motorlooptijd haalt, zijn voor deze beginner de ogen al de beperkende factor, dus vele stijgvluchten op één acculading mogelijk.

Opstijgen? Tja, een redelijk zwaar overgemotoriseerd toestel als dit hoef je niet eens weg te werpen. Onder een hoek van 45 graden lichtjes vasthouden en de motor rukt hem zo uit je handen. Oneindig loodrecht in een rol omhoog, geen probleem. Ik heb een vergelijkbare combi ooit op een youtube film gezien waarbij het toestel vanuit de hand loodrecht opstijgt. Die 35-48 is dus echt overkill, de 35-36 zal ook ruim voldoen.

Succes met de keuze

Laatst bewerkt:
ik vlieg nu een paar weken met de combi
tr 35-36
met een 11X6 klap prop.
Ik hoef helemaal niks te veranderen alles past precies en hij vliegt als een zonnetje:P.

Dat geloof ik graag. Als ik de gegevens van die motor bekijk, is ie vergelijkbaar met de orginele multiplex tuning motor. Dat vliegt perfect, niet te overdreven.

De 35-36 is nog geen 110 gram en dus wel ietsje lichter dan de Tuning-motor, wat niet wil zeggen dat ie ondermaats presteert!

Ik overweeg ook dit toestel, alleen wil ik hem vliegen als een ezstar. Deze had ik voorzien van een 3s 2200mah lipo 2200kv motor, en een 5,5x4,3 cam speed, en vloog meestal half gas of zelfs minder, puur voor de fun even vol gas. Motorloop was 16 minuten. met mijn spelend gas. vliegtijden van 20 tot 22 minuten...

Ik wil dus het liefst een rustig (traag) vliegend tuigje, vergelijk met een ezstar. Weinig echt zweven, meer met een rustig vliegen met een kwart gas..

Liefst idd gebruik makend van 3s 2200mah accus omdat ik die al heb, en dit lekker vloog in een ezstar, zo blijft het gewicht ook lekker laag, iemand een advies welke motor, en prop ik dan aan zit te denken ????

Back