setup gain cw-3x2000

Heb een nieuwe cx-3x2000 gyro geïnstalleerd. Kennelijk kan je hier de gain alleen met de potmeters op de gyro instellen. Welke waarden zijn voor rudder, elevator en aileron aan te bevelen voor een Copterx 450 BA en normale (dus geen 3D) vlucht?

welke firmware heb je erop zitten? 2.1 of 2.2, dit scheelt nl nog al
Aileron en elevator gain kunnen inderdaad alleen met de pots de tail gain kan ook in de TX gedaan worden.

Gebruik je een setup box of USB kabel of alleen de manual set up?

Het is zowieso dat met de beginner setup bijna niet te vliegen valt en dit op soft 3D gezet moet worden. Ook voor de RC DB is het beter deze ergens tussen de 10 en 15 te zetten.

Houdt er wel rekening mee als je de software gebruikt dat je hier niet alle settings mee kan veranderen zodat deze in de Gyro veranderen, helaas is de software meer geschikt voor 3X1000 waar je alles kan instellen en uploaden naar de Gyro.

Mocht je hulp nodig hebben bij het instellen van de 3X2000 op de BA moet je eens kijken op RCgroups of HF en contact opnemen met soneebee hij heeft nl. een BA met 3X2000 en test eigenlijk al dit soort zaken en kan je denk ik wel goed advies geven hierover.

Ik heb alleen 3 x de 3X1000

succes en hoop dat je wat met de info kan

gr,
Dave

Heb 2.2 firmware. Wordt overigens niet in het PC scherm weergegeven. Die blijft op 2.1 staan (is wellicht geen veranderbaar veld en is de versie van het setup programma).

Heb de zaak op de PC ingesteld op 3D-soft. De pods ook gezet op ongeveer 100, 45, 45 zoals in het 3D-soft scherm aangegeven. Vliegt voor mij goed. Het nut van die pods ontgaat mij. Geeft verwarring bij de software instelling, zijn extra handelingen en mechanische onderdelen geven extra kans op storingen. Vond de cx-3x1000 handiger, maar ja men claimt dat de cx-3x2000 beter presteert. Misschien alleen merkbaar als je extreme 3D vliegt?

Wat bedoel je met RC DB ??

De Death Band.

En ja programma blijft 2.1 laten zien. Het schijnt als je de settings in de software van de gain veranderd (muv tail) dat dit niks uitmaakt. Maar ja ik blijf gewoon bij de 3X1000 zolang deze voldoen ga ik niet experimenteren. Prettig dat de processor 5xsneller is.

en zolang ik onderstaand niet beheers, want dat zijn de uiterste wat met de 3x1000 mogelijk is, vind ik het prima;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Mee eens. Ik bestelde ook de cx-3x1000 bij Ehirobo en maar kreeg geleverd de cx-3x2000. Dan maar eens proberen.

Back