setup gezocht

Ik zoek een setup voor een cesna met een spanwijte van 2,2 meter
Het model zou oorspronkelijk met een 25cc 2 takt benziene gevlogen gaan worden
maar een 20 cc 4 takt had ook gekunt

Maar ik wil hem dus electro maken
Het hoefd niet hard te gaan
Maar vliegduur wil ik wel graag boven de 10 minuten of langer hebben

Iemand adviesen

Hmm dat is vrij klein voor een toestel van deze afmetingen.
In dat geval zou ik denken aan een buitenloper van 270kv en rond de 500-550gram.
Op 10S 5000mAh lipo en een APC -E 16x8.

Zit je zo ruwweg rond de 2kw, genoeg power om lekker weg te komen vanaf gras, en je kunt tijdens het rondvliegen gas terugnemen en zo aan je vliegtijd komen.

Gerben

keuzes

bedankt
ik snap aleen die kv,s die ze opgeven niet helemaal
je ziet kleine motoren met veel kv,s en grotere motoren met minder maar ook veel meer kv,s
en wat als ik een 18x8 neem
en welke regolaar moet ik dan ongeveer gebruiken

Hmm dat is vrij klein voor een toestel van deze afmetingen.
In dat geval zou ik denken aan een buitenloper van 270kv en rond de 500-550gram.
Op 10S 5000mAh lipo en een APC -E 16x8.

Zit je zo ruwweg rond de 2kw, genoeg power om lekker weg te komen vanaf gras, en je kunt tijdens het rondvliegen gas terugnemen en zo aan je vliegtijd komen.

Gerben

18x8 is te groot op een 270kv motor, dan moet je naar een 250kv motor.
Regelaar: een regelaar die 80-100A aankan. Denk aan een Hobbycity Sentilion V4 of een Castle Creations Ice 2 HV oid.

Gerben

bedankt
ik snap aleen die kv,s die ze opgeven niet helemaal
je ziet kleine motoren met veel kv,s en grotere motoren met minder maar ook veel meer kv,s
Als je de kv waarde van de motor neemt en die vermenigvuldigt met de spanning van het lipo paket dan heb je het onbelaste toerental van de motor bij vol gas.
Ga je de motor optimaal belasten dan kom je op ongeveer 80% van het onbelaste toerental.
Om de juiste setup te verkrijgen kan je dus een kleinere prop combineren met een motor met een wat hogere kv waarde om op hetzelfde vermogen uit te komen en andersom.;)

Back