setup mini fountain: Gaat dit werken?

Hallo beste mensen,

Ik ben van plan om een accucel-6 bij hobbycity te kopen.
Nu zat ik eens een beetje op die site te speuren, dat is wel allemaal heel goedkoop!

In mijn mini fountain zit nu een tam borstel setupje om er een beetje mee leren om te gaan, nu ben ik wel aan deze snelheid gewend en mag het wel wat hoger.. dus... brushless en lipo!

Nu is mijn vraag dus: Gaat dit werken?

Motor: Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT 2030 (130S) 3500kv Brushless Inrunner $16.25

Regelaar: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 30amp Speed Controller $19.46

Lipo: Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 3S1P 20C $16.99

als ik het goed heb moet mijn belaste toerental rond de 30000 zitten
Mijn toerental wordt dan: 3x4x3500x0.7= 29400 toeren belast.

Welk aluminium propje zal ik dan kunnen gebruiken? een 25mm of een 29mm?

Een hoop vragen, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Groeten,

Jacco

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf ook een mini fountain en als ik die brushless zou laten varen deed ik dat met deze motor Hobbycity Online R/C Hobby Store : 2848SL 3900kv Brushless Inrunner (WaterCooled) $37.95) op 2s lipo en 29mm propje om te beginnen tot 31mm .

De motor die je opgeeft vind ik nogal erg klein voor dit bootje en ben bang dat het een teleurstelling wordt voor je.

De regelaar Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy Marine 60A Brushless Boat ESC $56.99 zou ik deze gebruiken .

Ja het is ietsjes duurder maar zo heb je er wel langer plezier van.

mvg

Michiel.

Hallo michiel,

Die motor had ik ook gezien, maar er stond bij dat je hem vanaf 3000mah kan gebruiken, dus ik dacht dat zou vast wel niet kunnen.

Zou deze ook kunnen, ondanks de kleine maten.
Hobbycity Online R/C Hobby Store : 2040SL 4800kv Brushless Inrunner (WaterCooled) $22.12)

Ik had een tijdje geleden een Hype Alpha IL20/5786L in mijn aquacraft mini rio , deze had dezelfde maten en toch aardig rap. Ik wil eigenlijk zoiets bereiken:

wYPd6KR5uYg[/media] - MHZ Mini Foutain rc speedboat

groeten,
Jacco

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik mag toch hopen voor je dat je niet zon idioot vaargedrag wilt hebben want dat lijkt nergens op , t hupt en springt ipv varen .

Verder kijk je steeds bij motoren met een diameter van 20mm ik zou op zijn minst naar 24 of 28mm kijken deze hebben niets meer koppel en worden minder snel heet plus de motor die ik bedoelde heeft waterkoeling tevens de regelaar ook.

Je kunt toch een 3000mah 2s lipo kopen je wint aan gewicht tov 3s 2200mah en je kunt ietsjes langer doorvaren of deze 2500mah en 30-40c Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY-H 2500mAh 2S1P 30-40C Lipoly Pack $28.29 .
of iig eentje met een hogere c waarde zag dat deze lipo ook iets te groot is beter is ja eentje van 10cm ipv de 14cm die ik zei , sorry.

Michiel.

Laatst bewerkt:
Ha jacco,

de ruimte in de romp is bijna te vergelijken met een Mhz gecko..
je zou dus deze set-up kunnen gebruiken :

Flightpower LiPo 2s 7,4 v
Robbe Roxxy BL Inrunner 2835/06.
Robbe ROXXY BL CONTROL 818 (6-10NC/Nimh)(2-3LI).

Deze set-up heb ik zelf ook gebruikt in mijn Mhz-gecko, En dit gaat als een sneltrein.
weet niet of het het goede inrunner is, omdat ik de koppelings formaten niet weet van de fountain. ;).

succes.

gegroet.

silverlit.. de ruimte in een mini fountain is net zo groot als de gecko.
het onder schip is 100% hetzelfde alleen hebben de de neus en kont ies aangepast maar dat is los van het raakvlak.

mooie setup voor de fountain is een 2040 of 2840 formaat motortje
die ongeveer 4500a5000rpm draait
dit achter een 30amp regelaartje
met een 3s 2200mah lipo.

dit is een zeer snelle setup die heel blijft.

over de roxy motoren ben ik nog niet te spreken.
hoor nog veel te veel dat de magneet z'n kracht zeer snel verliest bij het warm worden.

Had al zo'n vermoeden,
Dat is ook een mooi set-upje ;).
ik gebruik de roxxy motoren in mijn gecko ook, ik heb geen last van verliesende magneet kracht.
en mijn motortje word soms ook wel warm, ( terwijl er waterkoeling ingebouwd zit).
zal ik niet zo veel last van hebben omdat de waterkoeling goed werkt :D.
ik vindt het in ieder geval top motortjes :lol:..

Laatst bewerkt:
Hallo allemaal!

Na nog wat zitten lezen en jullie advies lezen, heb ik het volgende besteld:

Moter:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : 2040SL 4800kv Brushless Inrunner (WaterCooled) $22.12)

Regelaar:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 30amp Speed Controller $19.46

Lipo:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 2200mAh 2S1P 20C $12.79

Ik heb een 2s genomen om dat ik denk dat dat al snel genoeg voor mij gaat! Misschien als ik deze snelheid onder de knie heb, koop ik wel een 3s.
Zo duur is het daar ook weer niet:

Ik heb alleen nog 1 vraagje, welke maat propje moet ik gebruiken? een 26mm of gewoon een 29mm? Eigenlijk wil ik wel een aluminium propje (omdat ik nu ook al een aantal gewone propjes heb versleten). Ik heb gehoord dat deze een grotere spoed hebben, en daardoor minder groot hoeven te zijn. Heb ik dan dus aan een 25mm genoeg?

Ps. de aluminum propjes komen van de MHZ site, weet iemand anders nog betere propjes?

Nog bedankt voor jullie hulp!

Laatst bewerkt:
Het is gewoon m4 schroefdraad?
Ga dan voor de 29mm.
de 25 mm is weer te klein, dus je zal wat meer toeren draaien dan snelheid. ;)

Gaat dit dan niet teveel ampère trekken?

Ps. Ik zoek me al een ongeluk naar een geschikte ontvanger. Ik heb er nu een normale inzitten. Met zeven celletjes draaide hij nog wel om, maar met een blokkie hout (precies hetzelfde gewicht en maten van de lipo) wil die dat niet meer doen. Wat voor ontvanger hebben jullie erin zitten?

ik heb er gewoon de meest standaard ontvanger in zitten die je maar kunt hebben. werkt perfect. je zou er ook een duurdere ontvanger in kunnen zetten maar die heb ik niet nodig. het enige wat hij moet doen bij mij is een servo en een regelaar aansturen failsafe heb ik al in mijn regelaar dus niet echt een uitgebreide nodig. waarom heb jij eigenlijk een andere ontvanger nodig dan?

dat hij niet wil terugkeren is bij mij ook een bekend probleem, ik heb het opgelost door twee lipo's in mijn boot te doen in plaats van 1 zo he ik 8 ampere aan boord maar nog wel het gewicht van een ni-mh. in zo een klein bootje is dat natuurlijk niet echt handig. je moet proberen om alle onderdelen naar 1 kant te krijgen. dus alleen je servo rechts(want daar zit het roer) en dan de lipo, ontvanger en regelaar links. als hij dan nog niet wil terugkeren moet je met wat plaklood gaan experimenteren.

verder zou ik nog geen metalen prop bestellen. allereerst moet je is kijken welke prop je nodig hebt op deze setup. daarvoor gebruik je gewoon carbon props en als je dan de goede maat hebt bestel je die in het metaal. dat scheelt in de kosten... vergeet alleen niet dat een metalen prop ook nog nabewerkt moet worden (balanceren, slijpen en als je wilt polijsten) hiervoor moet je ook de spullen hebben of iemand in de buurt die dat kan. of je moet een kant en klare prop kopen maar die liggen meestal zo rond de 40 euro. houd er wel rekening mee dat een metalen prop minder vervormd dat een carbon prop, daarom is een metalen prop dus efficiënter maar hij kan ook zwaarder belasten als dezelfde maat carbon. mijn ideale prop is een 37,5mm ik heb dus een 37mm besteld. verder heb je niet meer spoed nodig. gewoon bij 1,4 blijven daar vaart bijna iedereen meer rond.

ik zou eventjes wachten op wat advies over propmaten van mensen met wat ervaring want ik kan je daar helaas niets over vertellen.

Groetjes,

Jelmer

Hallo Jelmer,

Een fountain is best wel klein hoor! Als ik mijn accu en regelaar aan de linkerkant leg, zit die al zodanig vol dat er geen gewone ontvanger meer bij past, daarom was ik op zoek naar een kleinere (lichtere) ontvanger!

Ik ga eerst wel is een paar carbon propjes proberen

groetjes,

Jacco

Hallo allemaal,

Vandaag heb ik de bestelde spullen binnengekregen, ziet er allemaal super uit!

Ik zit alleen nu met een vraag:
Ik heb de afgelopen dagen heel wat af zitten lezen hoe ik mijn lipo's moet laden, maar ik kom er niet echt uit. Hoe moet ik ze nou precies laden?

Groetjes,

Jacco

dat ligt eraan hoeveel amp en celen je hebt.
en welke lader.
bij mijn flightpower evo 25. laad ik op 3 amp. 2 cells (logisch).

succes ermee.

gegroet.

Hallo allemaal,

Net weer terug van vakantie! Ik ben nu bezig met het proberen mijn lipo's te laden, maar het wil nog niet echt lukken. Als ik mijn lipo op mijn accucell-6 aansluit, geeft hij 'connection break' aan, wat moet ik hier nou mee? op de lipo staat dat ik naar www.zippybattery.com moet gaan voor het laden, maar die site doet het niet.

Weet iemand wat ik hiermee aan moet?

hallo

die lader die je hebt is wel een lipo lader neem ik aan.(maan zegt mij ff niks)
hoe heb je hem aan je lader zitten met een balancer of zonder??
als je deze info ons nog even wil verschaffen dan moet er wel uit te komen zijn.

@silverlittle waar wil je foto's van dan???

niels

Back