setup mini fountain: Gaat dit werken?

Hallo niels,

de lader is deze:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy Accucel-6 50W 5A Balancer/Charger $34.99

Hij heeft een ingebouwde balancer en kan nicd/nimh/lipo laden.
Mijn andere accu's laad hij wel gewoon goed. Ik stop altijd eerst dat kleine witte stekkertje erin en daarna pas de 4mm goudstekkertjes.

ik hoop dat je hier iets mee kan.

@ silverlit: ik zou wel proberen een fototje te maken, hier alvast een omschrijving;)

het is een witte mini fountain met een zwart raampje en de standaart hardware. de ontvanger, lipo en regelaar(naast de motor) zitten links, de failsave en de servo zitten rechts.

groeten, jacco

hallo

oke,ja ik had zelf ook al ff gekeken naar jou lader.
maar als je nou eens probeert zonder de balancer kabel erin te doen dan...
heb je meerdere lipo's??
moet je even kijken of de eerste draad op jou stekkertje meestal een zwarte wel op de juiste positie zit.

niels

p.s. maak je niet druk over de foto's.

Als ik mijn lipo op mijn accucell-6 aansluit, geeft hij 'connection break' aan, wat moet ik hier nou mee?
Weet iemand wat ik hiermee aan moet?

Hallo Jacco,

Op pagina 19 van de manual staat wat je daar mee moet.

Het lijkt erop, dat de verbinding tussen de lader en de Lipo niet goed is (niet de balancer aansluiting, maar één of beide 4 mm aansluitingen).

Gebruik je een verloop kabel?
Is het de goede, zit alles goed vast en is de boel niet verkeerd gepoold aangesloten?

Meet met een multimeter de kabels eerst even na, om een breuk, of belabberde soldering op te sporen en controleer dan of de Lipo wel de correcte spanning heeft.
Dit kan via de dikke kabels (totale accuspanning) of via de balancer aansluiting (elke cel apart); wees voorzichtig, dat je geen sluiting maakt bij het meten op de balancer stekker, de boel zit dicht op elkaar.

Groeten, Jan.

Hallo,

@ jan, alles zit goed vast, het gekke is dat de lipo van mijn pa (dezelfde) wel gewoon werkt. Kan de lipo misschien kapot zijn? De + en - hebben elkaar al een keer geraakt en er kwam een best wel grote vonk van af. de regelaar pakt de lipo ook niet, volgensmij is het gewoon het beste deze lipo weg te gooien(hoe?).

bedankt voor jullie hulp!

groeten, jacco

Hallo Jacco,

Meten is weten, meet de Lipo eens door, als er niks te meten valt heb je grote kans dat die "best wel grote vonk" de Lipo om zeep heeft geholpen.
Misschien is er een verbinding inwendig stuk gegaan, dat kun je alleen controleren door de krimpkous eraf te halen en de verbindingen tussen de cellen na te kijken.
Wees voorzichtig, je wilt de Lipo cellen niet beschadigen/doorboren!

Een Lipo maak je onschadelijk, door 'm een nacht in een zoutoplossing (in water) te laten staan.
Vervolgens inleveren bij het chemisch afval in je gemeente.

Groeten, Jan.

Back