Setup Raketenwurm 1

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door NickB, 23 nov 2007.

  1. NickB

    NickB

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    België-Schaffen
    Hallo,

    Ik heb zopas een raketenwurm 1 besteld.
    Maar nu ben ik al een tijdje aan het zoeken achter een gepaste setup voor 18 cellen.
    Ik heb mijn oog laten vallen op de 18 cellen B50 FAI Carbon van Hacker.
    Deze heb ik hier te koop gevonden. Maar op deze site vermelden ze het aantal windingen en de grootte er niet bij dus hier ben ik even in de war :roll:
    Graag zou ik deze setup eerst willen vliegen op minder cellen (ik dacht aan 14) en later over te gaan naar de 18 (om dan toch op een 2.5-3Kw uit te komen).
    Is dit een goede keuze of zijn er nog andere alternatieven ?

    Alvast bedankt

    Mvg NickB
     
  2. NickB

    NickB

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    België-Schaffen
    Het is een Hacker B50 6M FAI met een Hacker Master 195-0-F5B geworden.

    Mvg NickB
     
    Laatst bewerkt: 3 dec 2007
  3. michiel b

    michiel b

    Lid geworden:
    26 aug 2003
    Berichten:
    3.065
    Locatie:
    Eindhoven, Noord-Brabant
    gaaf :D

    Dat wordt een leuke kist.
    Waar heb je de kist besteld? Strat.at?

    Ga je er een bouwverslag van maken?
     
  4. Trichte

    Trichte

    Lid geworden:
    13 okt 2006
    Berichten:
    256
    Locatie:
    Tremelo
    Hallo NickB,
    Welke prop heb je besteld voor deze setup?
    Als je iets wil uitproberen kan ik een paar props ter beschikking stellen om te testen.
    Ik heb enkele RFM props.
    Ik ben van de Club Mash te Heist-o/d-Berg.

    Groeten Luc Van Tricht
     
  5. NickB

    NickB

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    België-Schaffen
    Ik heb ze bij stratair besteld. Ik ga mijn kerstvakantie spenderen aan het bouwen van de wurm en dacht er toch wel een verslagje bij te maken. :D

    Ik heb bij deze setup een 17 x 18 RFM prop besteld. Zeer bedankt voor het aanbod. Ik vlieg bij Diest Model Club te schaffen. Ik hou je zeker op de hoogte.

    Mvg,
    NickB
     
  6. NickB

    NickB

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    België-Schaffen
    Heb zojuist de Raketenwurm aangekregen :D
    Hier een paar foto's:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  7. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Proficiat, de Wurm is gearriveerd zie ik. Ook de competition versie zo te zien. Gaat ook zeker goed vliegen met de hacker setup die je noemt. Ik zal het verslag dat je vast gaat maken volgen, wellicht haal ik er nog wel tips voor mezelf uit.
     
  8. NickB

    NickB

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    België-Schaffen
    De motor en regelaar zijn nu ook onderweg. Nu eerst 2 weken examens en ik kan de wurm beginnen bouwen. :)

    Mvg NickB
     
  9. rafgol

    rafgol

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Okselaar.
    Een worm in Schaffen...

    Hoi Nick, eindelijk iemand op de club met een toestel dat mijne easy star zal kunnen volgen. :)

    Is een heerlijk beest, dieje worm.
     
  10. NickB

    NickB

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    België-Schaffen
    Ja het had er ooit eens van moeten komen hé
    Misschien den easy star een beetje upgrade ? :D

    Mvg,
    NickB
     
  11. RUFTER

    RUFTER

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Diest (BE)
    Denk ni dat daar nog veel aan valt te vijzen, misschien de vleugels wa inkorten?:D:D
    Ik kan wel zeggen dat ge niet alleen gaat zijn met ne snelle bak eerdaags, den Haas is gisteren gaan shoppen en er komt weer iets aan... met een kerosine-geurtje erachter! (aangezien ik da ding zal moeten bouwen zal ik er bij ons op't forum wel een verslagske van maken)

    Veel plezier met de bouw van uwe Wurm Nick, "ik zen er na al zjaloez oep".
     
  12. NickB

    NickB

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    België-Schaffen
    CFK easy star ? :D
    Aj da gaat weer een bom worde.. ben benieuwd :)
    Ah zo wordt er toch weer een beetje leven in ons forum geblazen.

    Even terug ontopic:
    Voor de aansturing heb ik het volgende genomen:
    HS 5125MG voor de rollen
    HS 125MG voor de Flaps
    HS 85MG voor Hoogte
    Dit op een Graupner R16 Scan

    Mvg NickB
     
  13. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Hoi Nick,

    die 5125 op de rol zijn wel iets te dik dus zullen ze wat uitsteken. Nadeel is dan natuurlijk ook dat het afdekplaatje niet lekker meer past. De D60's die ik erin heb passen ook nog maar net.
     
  14. NickB

    NickB

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    België-Schaffen
    Idd het afdekplaatje moet ik waarschijnlijk een beetje bijwerken. Maar ik had graag digi's voor de rollen dus heb ik voor de 5125's gekozen. Ik zal het nog een beetje uit moeten speculeren hoe ik het ga oplossen :)

    Mvg NickB
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2007
  15. RUFTER

    RUFTER

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Diest (BE)
    Bij de Hawk van Robbie had ik hetzelfde probleem, servo's voor de rollen vielen te dik uit. Ik heb ze toen hogerop (naar de hoofdligger toe, waar de vleugel dikker is) ingebouwd. Ik neem aan dat ze voor jou ook niet demonteerbaar moeten zijn (servo's worden gewoon tegen de bovenste schaal van de vleugel geplakt) en dan hoeven ze toch niet persé mooi in het midden van de opening te zitten. Of zit je met een ander bevestigingssysteem?
     
  16. JohanvG

    JohanvG

    Lid geworden:
    13 nov 2005
    Berichten:
    1.567
    Locatie:
    Gelderland
    Zelfs als ze dichter naar de ligger toe zitten, dan steken ze aan de achterkant v/d vleugel nog wat uit. Ben benieuwd hoe je het gaat aanpassen, en wellicht ga ik het dan ook nog wel een keer doen.
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2007
  17. NickB

    NickB

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    België-Schaffen
    Dat had ik daarstraks even geprobeerd. Aan de achterzijde van de vleugel steekt hij er nog een miniem stukje uit. Als ik het deksteltje er op plaats staat het hier een heel klein beetje bolt. Maar sluit nog perfect aan aan de randen. Dit zou volgens mij geen probleem mogen zijn
    Aangezien ze hier zelfs bolle kapjes gebruiken:
    [​IMG]
    Misschien kan ik nog wel een aanpassing aan het dekseltje zelf doen
    Mvg NickB
     
    Laatst bewerkt: 7 dec 2007
  18. Nick,

    Heb net in het draadje van Johan gepost wat betreft servo's, lees dat ook even. ;)

    Wat betreft setup van deze kist (naam van het draadje), waarom ga je niet op Lipo's vliegen? De levensduur en kwaliteit van een 30C lipo packet is het geld zeker waard. Ja kan dan implaats van 3 keer vliegen wel 50 keer vliegen met 1 pakket op echt F5B vermogen. Wil niet lullig doen maar NiMh is echt geschiedenis.

    Daarnaast is de RW1 niet heel vriendelijk in de bochten. Als hij zwaar is beladen dan kan je wel eens een tip stall of een flick verwachten. Door implaats van NiMh een Lipo pakket in te zetten maak je de kist meteen ~800 gram minder zwaar en verdwijnen deze problemen als sneeuw voor de zon.

    Als je die Hacker B50 6M al hebt liggen dan is daar zeker ook nog wel wat mee te doen!
    Ik kan je de volgende setup zeker aanbevelen;
    B50 6M
    Hacker HM195
    4S 4000mah Kokam H5 30C
    RFM 16x17'' prop

    Reken op 250 ampair terug lopend naar 180 ampair bij klim snelheid. Mocht je dat wat veel vinden begin dan met een 15x16'' voor 200 ampair maximaal. Het toerental zit dan nog ver genoeg onder de 60.000 RPM dus je zit hier nog veilig. Tja, je moet met alles rekening houden!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 dec 2007
  19. NickB

    NickB

    Lid geworden:
    14 mei 2007
    Berichten:
    120
    Locatie:
    België-Schaffen
    Bedankt voor de info. Ik heb nog geen batterijen gekocht. Hier was ik zelf ook nog niet heel zeker van, maar aangezien de prijs dacht ik in eerste instantie aan NiMh. De motor is ipv een 6m op aanraden van composite models een 7m geworden. Zou deze wel de 17x18 RFM kunnen draaien op 4S LiPo ?

    Mvg NickB
     
  20. Nick, heb je nu een 7L of een 7M besteld?

    Hacker heeft S en L motoren in de normale verkoop, een M versie is speciaal gemaakt om een motor te krijgen die er tussen in zit wat betreft RPM/Volt. Het huis van de M is net zo lang als een L maar de spoel is dus wat korter aan de binnenkant.

    Een 7M is zeker geen probleem op 4S met een 17x18, je komt dan zeker niet boven de 200Ampair uit maar hopenlijk voor jou wel dicht in de buurt. Meer powuh!!! ;)

    Gr, Jos
     

Deel Deze Pagina