setup space walker ep

dit is inderdaad wel een intressante kombi.
zal het eens gaan over wegen, echter geeft de site aan dat het geschikt is voor modellen tot 2.2 kilo model zal tussen 2 en 2,6 gaan wegen?
is dit dan niet wat te licht?

bedankt voor de tip

gr,

Gezien het maximum wattage wat deze motor kan leveren zou het moeten kunnen. De motor kan max 630 watt leveren volgens de specs. Dus als je drie kilo weegt heb je meer dan 200 watt per kilo zou ruim voldoende moeten zijn. Ik heb zo'n motor is ook op de plank (:)geen betere raad dan voorraad zeg ik altijd maar!:)) het enige minpuntje vind ik de dikte van de as die is nl maar 4 mm. Ik heb deze motor ook overwogen voor mijn fourstar. Wel heb ik prima ervaringen met deze motoren, loslaten van magneten e.d heb ik nog niet gehad. Prijs/Kwaliteit is ook prima. Succes met de keuze, niet te lang wachten anders wordt de keuze nog moeilijker!

mvrgrt, Aad den Blaauwen.

Laatst bewerkt:
Deze motor van Dymond is echt perfect voor je Space Walker. Heb hem dus zelf op 4s gevlogen en mijn at6 (1,6 m span en 2,5 kg) vloog er dus ook prima mee. Alleen was bij mijn model het rendement van de motor te laag door de dikke romp. In jou geval geeft deze motor echt prima vermogen. Ik raad je wel een APC Electro prop aan 12x6.

Als ik de HobbyKing motoren vergelijk met dit dan kies ik liever voor Dymond.

Hangar in Kampen is ook leverancier van Dymond en bied alles hiervan aan voor dezelfde prijs als bij Staufenbiel.

Laatst bewerkt:
Deze motor van Dymond is echt perfect voor je Space Walker. Heb hem dus zelf op 4s gevlogen en mijn at6 (1,6 m span en 2,5 kg) vloog er dus ook prima mee. Alleen was bij mijn model het rendement van de motor te laag door de dikke romp. In jou geval geeft deze motor echt prima vermogen. Ik raad je wel een APC Electro prop aan 12x6.

Als ik de HobbyKing motoren vergelijk met dit dan kies ik liever voor Dymond.

Hangar in Kampen is ook leverancier van Dymond en bied alles hiervan aan voor dezelfde prijs als bij Staufenbiel.

denk dat ik daar dan maar eens een bestelling ga plaatsen:)
lipo`s zullen wel gewoon uit het verre oosten gaan komen hk

gr,

Stephan,

Ik vlieg met turnigy 4s (blauwe) 3600 mah. Echt prima accu voor de setup. :)

wat zou een gelijkwaardige setup van hk zijn? moet daar toch bestellen voor lipo`s dus bestelt ik gelijk een setupje extra mee.
kan ik de dymond daar mooi mee gaan vergelijken op de zelfde kist:)

gr,

Volgens mij is dit de equivalent die HC biedt, maten aantal toeren alles is gelijk aan tot de dikte van de as toe, even gegoogled op /900kv en dan eerste gevonden artikel.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-48-B 900kv Brushless Outrunner Eq: AXi 2826

mvrgrt, Aad den Blaauwen

en dan icm deze regelaar? HobbyKing Online R/C Hobby Store : TP BSC n65A Speed Controller

ga dit zo bestellen en ook het dymond setje...
ergens in de winter zal de space walker pas komen en dan maar eens zien wat de verschillende setups doen

hk vs dymond zullen we maar zeggen

gr,

Ik heb goede ervaring met de 60 amp versie met bewaking voor elke lipocel. Deze overdimensionering ten opzichte van je motor is gewoon prettig, ook met het oog op misschien wel zwaardere motoren. Bec is simpel uit te schakelen door de rode draad van de regelaar die in de stekker naar je ontvanger gaat los te koppelen.
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Sentry 60amp Speed Controller

en bestel er dan ook meteen een programmeerkaart bij, is errug handig;
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY BESC Programming Card

Scheelt in totaal 12 dollar met de regelaar die je op het oog hebt.

Wat betreft het vergelijk van de dymond met de HK motor ben ik wel nieuwsgierig naar de uitkomst. Persoonlijk zou ik er ook nog een losse BEC bij bestellen, omdat de stromen die er gaan lopen gewoon best wel hoog zijn en je bent niet de eerste die uit de lucht valt omdat de regelaar uitfikt.

Met vriendelijke groet, Aad den Blaauwen

Laatst bewerkt:
alleen die speed controler staat in backorder:)
wat zou je dan kunne doen met die programming card?
en waar is die bec voor?

sorry voor de vele vragen maar wil graag alles duidelijk hebben voor dat ik ga bestellen

gr,

De programming-card maakt het leven echt veel eenvoudiger. Regelaars configureren met piepjes vind ik een ware krim, trouwens hij werkt op veel regelaars, ook die van dymond, himodel etc. Die losse bec is vaak gewoon wat betrouwbaarder, trouwens de regelaar die jij gekozen had was opto en heeft naar alle waarschijnlijkheid geen bec dus je zou hem toch nodig hebben. Verder is de celbewaking wel heel prettig bij de door mij voorgestelde, gaan je lipo's gewoon langer mee. Daarom het afwachten zeker wel waard, verder is het dezelfde als die van Himodel ik heb beide in het bezit (zie mijn voetnoot :-)) opbouw is helemaal hetzelfde inclusief snoerlengte merk van de condensators etc. Ik denk zeker het afwachten waard is, ik had hem ook besteld van de zomer hij was toen ook in backorder duurde een paar weken langer voor ik hem had, maar ja het is herfst, daarna de winter, en daarna pas weer voorjaar en dan breken weer echt de vliegtijden aan.

Succes met de keuze.

Met vriendelijke groet, Aad den Blaauwen.

Laatst bewerkt:
Een review over deze motor....
This is a very good motor. I've done more then 12 flights with my scanner petrol to electric conversion 2.7Kg.
5Cells 5000mA Turnigy LiPo APC 13x10 I can fly over 15min.
Fantastic power!! It pulls vertical. Day temperature over 30degrees after 15min flight and big numbers is not even warm.

:oops: Ik zie nu eerst uw draadje over de Spacewalker...

Ben die van Robbe aan het maken ( volgens mij dezelfde als de uwe )
deze motor komt er bij mij op HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 42-60C 500Kv Brushless Outrunner ( gaat dienen als watervliegtuig .. )
Op een 5 cellen lipo , regelaar 60 ampére en een 13 x 10 prop

mvg

Dirk

hartenlijk dank voor de reactie.

project space walker staat momenteel effe op heel laag vuur, eerst andere prioriteiten.

houd deze setup zeker in gedachten

Grt,
stephan

Stephan,

Let wel even op. De morisering is best wel grof 300 watt per kilo is gewoon veel! De genoemde spacewalker is al een echte electrokist dus dat betekent licht gebouwd. Het is niet ondenkbaar dat je motorschot met zulke vermogens er alleen vandoor gaat. De motor kan van 13x10 tot 15x12 aan dat is meer dan 15cc viertakt power.

Het is echt een modeverschijnsel van deze tijd dat overmotoriseren. Is uiteraard niet vervelend bedoeld hoor! Vroeger ten tijde dat ik nog haar op mijn hoofd had scheurde we met een graupner mini viper met 7 volt aan cellen en ca 11 ampere dus 77 watt waar we slechts 60 watt van over hielden letterlijk als de brandweer!

Succes met je keuze, ik zou iets lichter kiezen.

Back