Setup (T-Rex 500 CF)

Hoi,

Mijn setup voor de T-Rex 500 CF is beschikbaar.

Heli Club Westland - Setup (T-Rex 500)

Hij is eigenlijk nog niet helemaal af, er moet hier en daar nog wat aangepast worden. Ook ben ik nog aan het stoeien met de throttle/-pitch curvers en etc. Hier wordt aan gewerkt. Ik heb hem alvast online gezet omdat er al wat vraag naar was.

Ik hoop dat er wat nuttige informatie voor je bijstaat. Suggesties en reacties zijn altijd welkom.

Gr. Boudewijn

Deze heli wordt ooit ook mijn heli denk ik.

T-rex 600 vind ik te groot en van een belt cp naar een t-rex 450, G450C is natuurlijk leuk maar dan is het weer een 700MM heli.

Kan je ipv 5-6Cell lipo ook gewoon 2x een 3cell van 2300-2500Mah gebruiken?
Kan dit ook met 2 stekkers of is 6Cell al met 2 stekkers?

Dan kun je met 2x 3cell lipo,s beide heli,s vliegen.

Kan je ipv 5-6Cell lipo ook gewoon 2x een 3cell van 2300-2500Mah gebruiken?
Kan dit ook met 2 stekkers of is 6Cell al met 2 stekkers?

Dan kun je met 2x 3cell lipo,s beide heli,s vliegen.

Hoi Martijn,

Je kunt met een 4S, 5S en 6S vliegen. Bij de kit zit standaard een 12T en 13T pinion, die is bedoeld voor 6S. Je kunt met 2x 3S vliegen. Wat echter wel wordt aangeraden om alleen met nieuwe of in ieder geval zo goed als gelijk packs te vliegen. Want als je ene pack een andere staat heeft dan de ander gaan je packs snel kapot.

Boudewijn

Wat is nou het merkbare verschil als je dan vliegt met 5 cell 5000Mah
tegen een 6 cell met b.v 3300mah?

Prijzen liggen b.v dan weer vrij gelijk.

Wat is nou het merkbare verschil als je dan vliegt met 5 cell 5000Mah
tegen een 6 cell met b.v 3300mah?

Prijzen liggen b.v dan weer vrij gelijk.

Nou, dat kan ik je helaas nog niet vertellen. Een maat van me heeft een T-Rex 500 GF met een 5S, maar hij heeft er nog niet buiten mee gevlogen. Ik weet wel zeker dat je genoeg vermogen hebt om lekker te kunenn vliegen, Jason Krause (de ontwerper van de T-Rex 500) vliegt ook met een 5S. Maar als je 3D wilt vliegen schijn je wel een verrekt goede collective management te moeten hebben.

Ik ben zelf tegen een raar probleem aangelopen. Als ik een 6S met 12T pinion gebruik en 100% flat throttle curve toepas, dan heb ik last van een tail bounce (up and down). Wat blijkt, zet ik er een 13T op dan is het probleem verholpen. Ga ik terug naar een 85% flat thrrotle curve met die 13T dan heb ik weer last van een tail bounce. Dus ik snap niet, hoe men zonder problemen (tail bounce) met een 12T kan vliegen en laat staan een 4S of 5S. Ik ben nog aan het uitzoeken hoe dat zit.

Boudewijn

Back