Setup tools heli?

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door KriZ, 10 jun 2005.

  1. KriZ

    KriZ

    Lid geworden:
    12 okt 2004
    Berichten:
    686
    Hoi,

    Gebruiken jullie eigenlijk speciale setup tools voor je heli? Bijvoorbeeld een pitch meter, paddle meter, Bladen balanceerder enz. Ik zat op de pagina van 4rc.nl te kijken bij meetapparatuur en vroeg me af of dit ook handig is voor een micro?
     
  2. Satoer

    Satoer Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 okt 2003
    Berichten:
    6.197
    Locatie:
    Zaandam
    Als je 3D vliegt is een pitch meter wel handig, zodat je de negatieve uitslag gelijk aan de positieve uitslag kan krijgen.

    Paddles kan je met dezelfde pitch meter recht zetten, maar die doe ik altijd op het oog, gaat ook prima.

    rpm meter is ook wel leuk, hoewel ik mijn toeren altijd blijf opvoeren totdat ik het lekker vindt vliegen.

    Bladen balanceren gaat het gemakkelijkst en goedkoopst op een liniaal zoals ik in dit verslag beschreven heb: Hummingbird Elite CP verslag voor beginners

    Verder is een infra rood thermometertje ook handig. Maar als een standaard motortje te heet is om aan te raken is die eigenlijk al te heet.
     
  3. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    In mijn optiek is een pitchmeter bij een CP onontbeerlijk, de rest kan je met truukjes oplossen. Ook als je geen '3d' vliegt is het leuk te weten waar een performanceprobleem vandaan komt. Ik lees te vaak dingen als 'de heli komt niet los, dus geef ik um meer pitch' ;). Na de pitchmeter is de toerenteller favoriet no.2...
    Bij een FP heb je genoeg aan een setje kleine schroevendraaiers en inbusjes ;)

    Groetjes,

    Ton.
     

Deel Deze Pagina