Setup TT redline 53

• Topicstarter Topicstarter kally
  • Startdatum Startdatum
K

kally

Guest
Sinds kort in bezit van een Thundertiger redline voor mijn raptor 50 Titan omdat mijn OS50 hyper het begeven had.

Weet iemand hoe de naalden worden afgesteld? In de handleiding staat dat de " needle Valve" 3 hele omwentelingen moet hebben, maar hoe zit dat met de " mixture metering screw" laat ik deze in de fabrieksinstelling staan?
de motor moet nog ingelopen worden, wat is de beste manier om dit te doen.
Ik vlieg op 30% coolpower en heb beide head shims geplaatst.

Alle informatie is welkom:)

Laatst bewerkt door een moderator:
3 slagen rene! zozo,...das aardig wat lijkt me maar ik zou in eerste instantie gewoon t boekje aanhouden de eerste paar tankjes,...mocht ie echt niet op toeren komen zou ik pas wat armer gaan zetten,...

3 slagen rene! zozo,...das aardig wat lijkt me maar ik zou in eerste instantie gewoon t boekje aanhouden de eerste paar tankjes,...mocht ie echt niet op toeren komen zou ik pas wat armer gaan zetten,...

hoi Bart, 3 slagen geeft het boekje aan

ja en de idle naald zou ik zo houden,...en de grote naald gewoon de manual aanhouden,...

als ie niet lekker oppakt kan je m na wat tankjes altijd nog wat bijstellen.

Hallo,
Heb de redline in mijn raptor zitten en ben nu zo'n 25 liter verder. 1e afstelling volgens boekje, gewoon aanhouden wat in het manual staat. Pas toen ik met rustig hooveren vermogen begon te verliezen ben ik de lage naald armer gaan zetten. (felle reaktie op kleine verdraaiing...) Inmiddel staan beide naalden wat armer dan de fabrieksinstelling.
Zelf vlieg ik met 12% optifuel. Geen shims. En nog levert de motor veel meer vermogen dan nodig is voor deze beginner.:D

Zit nu voor mijn kunsten op het omslagpunt. beetje aan de koele kant, maar met 1/8 slag de lage naald dichter wordt de boel ineens behoorlijk warm. Interessant genoeg kan ik flink aan de hoge naald draaien zonder dat er veel gebeurd. Blijkbaar is voor mijn vlieggedrag zo weining gas nodig dat hoofdzakelijk de lage naald in werking is.
Gascurve -100%(=stationair), -65%(17,5%), -15%(42,5%), +14%(57%), 50%(75%). tussen haakjes is gas vanaf dicht tot max gas... wat voor de haakjes staat zijn de waarden voor "NORM"" in mijn futab fx-18
pitch lineair van -4 naar +11 graden ongeveer.
Loskomen en hooveren ongeveer bij stick halverwege. dus tegen half gas aan.

Misschien heb je er iets aan..

Laatst bewerkt:
Back