setup voor een swift?

ik heb een swift mini gekregen..
zonder setup..
het volgende heb ik uit een ander draadje gehaald en ik vroeg me af of dit werkt.

MOTOR (borselloos motortje/ buitenloper)
Type: 282215
KV (RPM/V): 1540
Werk Voltage: 6-12V
Werk Stroom: 4A-8A
As: 3mm
Gewicht: 26g / 1.2oz
Dimensions: D28 x L22mm

12A Motor regelaar.

5 Kanaals jeti ontvanger.

2x towerpro 9Gr servos

LIPO
Model: 2S1P
Capaciteit: 820mah
Belastbaar: 10C continu (8.2A), 15C piek (12.3A)
Afmetingen: 56 x 30 x 15mm
Gewicht: 45 gram
Connector: Geen

En kunnen jullie me vertellen wat precies ik nog meer nodig zou hebben om hem vliegklaar te maken?
kan ik alles in een keer bestellen..

thnx

Lennie,

De motor en accu die je op het oog hebt zijn te zwaar om nog lekker te vliegen met de mini Swift.

Het lekkerst vliegt hij als ie rond de 100 gram zit.

Je kunt dan beter dit motortje kiezen:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : C1818 Micro brushless Outrunner 3500kv (9g) $16.95)
I.c.m. deze regelaar:
Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 6A /.8bec/6g Speed Controller $11.99
Hier kan dan een GWS 4040 of 4530 propje op. als accu moet je niet veel meer als een 350 mAh kiezen.

Als accu gebruik ik zelf de Fullriver 250 mAh cellen, hiermee heb ik al een vliegtijd van circa 6 tot 8 minuten.

9 grams servo's zijn ook al redelijk zwaar. Een 5 grams voldoet hier al prima.

Kies je voor deze setup dan heb je gegarandeerd een snelle swift die ook nog langzaam kan vanwege het lage gewicht;)

P.s. zie dat je in Tilburg woont. Laat maar weten als je hem klaar hebt. Dan moet je maar eens een keer mee komen combatten.

Laatst bewerkt:
hahaha, ik zal er eerst eens normaal mee moeten leren vliegen!
waar vlieg jij?

ik heb er nog nooit zelf een in elkaar gezet, weet je misschien ook wat ik er nog meer bij moet bestellen? (connectoren e.d.)

Jeroen,

Vlieg jij die mini met een 3 cells of 2 cells lipo. ik neem aan met 2 cells lipo 7.4v
ik heb hier nog allemaal spullen liggen van een oude setup die ik nog steeds in die swift mini kan stoppen, want die heb ik hier nog liggen.

1540Kv
12A regelaar
jeti onvanger
9 grams servo's (ik las al dat 5 beter is, maar had in een duits forum weer iets gelezen dat ze ook prima vliegen met 9 gram sevo's) lichtere lipo pakken.
250-300 Mah max..

Tanx voor de reply

Laatst bewerkt door een moderator:
Back