setup voor fox 1.5m fiberglass

Beste ekectrovliegers,
Ik heb sindskort de fox 1.5m van hobbyking thuis liggen. Nu is er in die winkel geen goede motor op voorraad. Kan iemand mij verder helpen? Ik zoek een motor (die op voorraad is) met diameter van max 29 mm, zoveel mogelijk kracht. Ik prefrereer vertical over snelheid, maar wil ook veel snelheid. Verder zoek ik daar ook een klapprop bij. Ik hoor graag jullie advies.
Groet,
Alex

Bedankt voor de reacties. Ja het is een zwever maar hij kan behoorlijk snel. Het is een aerobatic zwever. Die 2835 heb ik nog liggen, is misschien ook een idee. Ik denk alleen dat de kv daar te hoog is, mijn ezstar gaat dan iig niet vertical. Ik zoek denk ik dus iets met minder kv (of niet?)

snelheid geloof ik, unlimited vertical gaat toch ook om thrust?

Ik las het volgende, dus ik denk dat het toch inderdaad mogelijk is met de 2835:

Test using digital scales gives 1224 gram thrust WOT using Graupner 5.5x4.7 speedprop. Gets a bit warm, especially during hot days, but after 100+ hours of flying, no problems so far!

Ik wacht op het moment op een 2834 Brushless Outrunner 1250KV van hobbyking. Daar zet ik dan een 10x6 op,in eerste instantie met 3s lipo

Ik zal de resultaten laten weten.

groet,
Alex

Voor iedereen die ook een setup zoekt voor de fox: uiteindelijk heb ik er een 1200kv motor op gezet, turnigy 2836, met 60A esc, 9.5x8 folding prop. Let op bij de bouw dat er een sterkere vleugelbuis in moet (6mm "solid" carbon oid). Daarnaast heb ik er een boden kabel ingebouwd voor de elevator, die ik met een gaatje in de romp heb vastgezet. Verder heb ik voorin de romp voor de draden van de motor een gaatje gemaakt. Ook heb ik de voorkant van het staartvlak 3mm verhoogd (uitschuren, balsa+5 min expoxy). Let op dat de uitlslagen de eerste vlucht zeer tam staan (25% oid). Verder 3s 1600 lipo. Deze setup gaat vertical en vrij hard. Ik schat 100km/h max. Ik ga er later nog een keer een Turnigy 450 H2218 1800kv opzetten. Ik zou zeggen; de fox is een prima "warmliner". Groet, Alex

Laatst bewerkt:
Back