Setup voor HobbyCity EXTRA 300S EPP 3D Unbreakable

• Topicstarter Topicstarter Chronoholic
  • Startdatum Startdatum
C

Chronoholic

Guest
Hallo,

Het is weer tijd voor iets nieuws en ik had al iets op het oog:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Extra-300S EPP 3D Air Plane Model (Unbreakable) $44.80

En heb als bijbehorende setup dit uitgezocht:

motor: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 2209 26turn 1130kv 15A Outrunner $17.95

ESC: Hobbycity Online R/C Hobby Store : SuperSimple 18A ESC $7.95

servo: Hobbycity Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo $3.65

prop: Hobbycity Online R/C Hobby Store : TP Slow Fly propeller 9x4.7 $1.20

batt: Hobbycity Online R/C Hobby Store : Rhino 1050mAh 3S 11.1v 20C Lipoly Pack $12.79

Is dit een geschikte setup?
Bij die motor wordt 1300-1700 mah aangeraden, maar er wordt ook gereageerd dat 800 mah ook gewoon goed werkt.
Nu wil ik eigenlijk alleen maar Rhino 1050's gebruiken aangezien die ook in me shock gaan. Dan verlies ik toch alleen vliegtijd?

Iemand anders reageerde bij die motor ook dat hij met een 9x4.7 warm wordt, kan ik dan beter een kleinere nemen?
Zo ja met een kleinere diameter of minder spoed?

Groetjes, Alex

de BEC van die regelaar is maar 1 amp, en ik wil 4 servo's á 0,5 amp gebruiken met een y-kabel voor de rolroeren, kan dit of moet ik een andere regelaar nemen?

ik heb nu 3 servos á 0,5 amp op een supersimple 10amp regelaar zitten met ook 1 amp BEC. dit geeft (nog) geen problemen.

Hmmm, dus het maakt niks uit behalve gewicht als je een regelaar neemt die (veel) meer ampere aan kan?

Kan ik beter die 2209-26 nemen of deze 2213-20?
https://www.hobbycity.com/hobbycity...Name=Turnigy_2213_20turn_1050kv_19A_Outrunner

Na wat speurwerk kwam ik erachter dat dit vliegtuig vaak van gewicht wisseld.
Het neemt namelijk afhankelijk van de vochtigheid van de omgeving water op en word zwaarder, dit kan oplopen tot wel 100gram zwaarder als het 'droge' gewicht.

Ik heb dus een motortje nodig met genoeg power, ook als hij zwaar is.
Geschatte vliegklaar gewicht: 400 gram droog, 500 gram 'nat'

Is de 2209-26 dan nog wel geschikt?
Op rcgroups wordt er veel gepraat over de 2213.

Avast bedankt, Alex

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is dus de 2213-20t geworden met 10x4.7 props.
Ook heb ik een 30 amp programmeerbare regelaar gekocht met een Turnigy Programming Card.
Daar kijk ik naar uit om uit te proberen.
Om die 2213 te mounten heb ik een handige mount gekocht:
HXT-SOM.jpg

Dat wordt een pracht van een vliegtuigje :)

Ik denk erover hem in de originele rood/witte kleuren te spuiten.

motormount ?

Hoi,

misschien zie ik iets over het hoofd, maarreehh ...
wat moet je in hemels naam met zo'n zware motormount op een schuimpje ???

Die EPP vlieger is al aan de zware kant, maar zo wordt ie er niet lichter op ;) Het is juist de bedoeling zo'n ding zo licht mogelijk te bouwen toch ?

Grtz,
Menno

Het gewicht van de motormount die je hoogstwaarschijnlijk op hc heb zien staan is inclusief verpakking etc.
De mount zelf is veel lichter dan 55g.
Overigens is het vliegtuig gemaakt van carbon fiber stokjes tussen 2 lagen epp in geplakt.
Het is niet onbreekbaar maar wel heel erg stevig en crashbestendig.
Verder kost het ook erg weinig, dus het is totaal niet erg als het waardeloos blijkt te zijn.
Wel kan ik bijna met zekerheid zeggen dat dit ding net zo al dan niet sterker is dan bovenstaande 2 vliegtuigen.

Ik zal het in ieder geval laten weten als het een flutdingetje blijkt te zijn.

Hoi,

dat zal wel, maar laat ie dan 35 gram wegen. Is nog altijd zo'n 10 % van je totaalgewicht :rolleyes:

De meeste schuimpjes (sorry, voor het oneerbiedige woord :) ) vliegen het beste als ze zo licht mogelijk worden gebouwd. Dan wil je op alles besparen, vandaar dat ik de keuze voor je motormount niet helemaal begreep :confused:

Grtz,
Menno

Helaas kan het met dat motortje niet anders; ik kan er wel zon bijgevoegde as op schroeven voor de andere kant, maar daar kan geen propsaver op.
Verder klopt -als je de reacties leest van het vliegtuig- het vliegklare gewicht niet, dat is uiteindelijk +- 500g
Ik weet dat je foamies licht moet houden, maar er werd gereviewd dat ze ondanks dat ze zwaarder uitkomen nog steeds erg goed vliegen.
Nogmaals hij kost maar 30 euro dus om de prijs gaat het me niet, alleen om het uittesten.
Die <30g extra kan ik wel mee leven, gezien die een propsaver mogelijk maakt.

edit:
Oops :rolleyes:
Ik ben vergeten te vermelden dat ik niet de Extra maar de GeeBee heb genomen.
Hobbycity Online R/C Hobby Store : GeeBee EPP 3D Air Plane Model (Unbreakable) $44.80

en deze motor:

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 2213 20turn 1050kv 19A Outrunner $18.75

Greetz, Alex

Back