setup voor simprop streamtec

• Topicstarter Topicstarter jona
  • Startdatum Startdatum
J

jona

Guest
hallo , ik ben al een tijdje opzoek naar een snelle setup voor men streamtec van simprop .
Zelf was ik van plan om deze setup te bestellen .
Poly-Tec Hotliner Power Set 1800 Watt 4S LiPo/12 Zellen
http://cgi.ebay.de/Poly-Tec-Hotline...-LiPo-12-Zellen-/380254922013?pt=RC_Modellbau

Men bedoeling is om dit maal eens een zeer snelle hotliner te bouwen .daarmee bedoel ik mee gas open voor zo'n 5sec en dan bijna uit het zicht .
Vermits ik een paar 4cellen lipo's heb zou ik het daarmee willen behouden dus niet naar 6cellen gaan begrijp je .

ik vermoet dat de setup van polytech wel geschikt is voor de streamtec , alleen vind ik het spijtig van het gewicht want dat komt al op een 400 gram zonder lipo . Vermits er nog niet veel te vinden is op worldwide web probeer ik het hier eens .

graag jullie bevindingen .

Laatst bewerkt door een moderator:
Hmm,

ik zit even te rekenen.

Die Polytec set is 349 euro.
Polytec wordt verkocht door een handelsonderneming die totaal geen verstand heeft van electromotoren en aandrijvingen.
Het is gewoon inkopen en doorstoten.

Denk dat een betere en geteste optie de volgende is:

Kontronik Kira 600-38 met getriebe (220 Euro)
Himodel GX200 regelaar (59 euro)
RFM spinner (25 euro)
RFM 16x16S prop (30 euro)

Je hebt dan meer vermogen (2000-2400 watt) en ook nog een goede motor die bij eventuele defecten gerepareerd kan worden.

Oh.. en het setje is goedkoper... 334 Euro

GJ

bedankt voor je reactie . en waar koop je best jou setje als ik vragen mag ?

De motor, prop en spinner (ik zou een versetzte kopen) kan je meteen bij Freudenthaler modellbau kopen, de regelaar kan je direct bij Himodel bestellen (daar is ie nog wat goedkoper) of in Nederland bij RCtechnics.

http://shop.modellbau-freudenthaler.at/index.php

http://www.himodel.com/electric/HiM..._Speed_Controller_W_BEC_Type_GX-200A-BEC.html

of een opto regelaar, nog wat goedkoper:
http://www.himodel.com/electric/HiM...ctric_Speed_Controller_Type_GX-200A-OPTO.html

Nog een tip, neem 6mm connectors op je accu en regelaar.

GJ

Laatst bewerkt:
bedankt voor de tips . ik zou al zeker en vast voor een opto regelaar gaan want uit ervaring heb ik al geleerd als je boven de 3s lipo's gaat dat je dan best zorgt voor een aparte bec .

heb me al eens een siren gecrasht op 4 cellen met regelaar met bec

Ach, ik heb met 174A gevlogen met BEC.
Het ligt ook een beetje aan de regelaar en de rest van de apparatuur.
Maar ik zal altijd een aparte accu en goede bec (Castle Creations) aanraden.

Zit net te denken, 2000 Watt in een Streamtec is wel een beetje veel, ben bang dat de vleugel dat niet houdt als je flink hard gaat vliegen.
Ik zou dus bij nader inzien een 15x13 of 15x15 prop nemen, zit je rond de 1400 watt, dat lijkt me zat voor dit model.
Wat ik ooit gevoeld heb zit er nogal wat speling op het rds systeem, dat zou bij echt hoge snelheden flutter geven, en de vleugel is gedeeld, dat is dus ook een zwak punt bij zo'n sterke aandrijving.

GJ

ja de regelaar was van hobbycity . eerste stijgvlucht volgas naar boven en toen ineens niks meer bec doorgebrand en kon alleen toekijken hoe hij naar beneden kwam en de grond inboorde .

Men bedoeling is niet om volgas te gaan rondvliegen maar gewoon zeer snel boven te zijn , dan motor uit en dan lekker aanduiken en naar het gefluit luisteren .

maar ik neem je tips serieus en zeker in overweging . ik heb me laten vertellen dan rds systeem zo goed als speling loos is . µ

heb je dan al eens met een streamtec gevlogen ? zo ja wat zijn bevindingen ervan ?

Het is ook de bedoeling om met de motor aan snel omhoog te gaan en dan binnen een seconde of 5 de motor weer uit te hebben.

Maar naar gefluit luisteren?
Als ie fluit gaat ie niet hard.
Je moet of geen gefluit meer horen, dan gaat ie echt hard of je moet alle naden en kieren aftapen zodat ie zo min mogelijk fluit.
Fluiten is turbulentie en dat is weerstand.

Ik heb de Streamline een jaar of 2 geleden in Sinsheim gezien, op de beurs.
Ik zat de RDS te bekijken want ik dacht het systeem wel te kunnen gebruiken in een eigen gebouwd model.
Maar er zat vrij veel speling op de roeren vond ik, kan ook zijn omdat iedereen aan de roeren had zitten trekken op die beurs.
Ik heb hem nog nooit zien vliegen, lijkt me een soort Excel, Lift Off maar dan met RDS en veranderde romp.

Ik ben benieuwd hoe ie vliegt.
Je kan er trouwens mee meevliegen in onze wedstrijden F5B.
Met die Kira zal je nog aardig mee kunnen komen.

Dus als je eens wilt komen kijken of vliegen, 24 september in Stompetoren (Alkmaar) .

Grts Gert-Jan

Wedstrijden das nog niks voor mij hoor , ik zou bang krijgen vrees ik hihihi . Maar een kijkje nemen zit er mss wel in .

ik denk toch dat ik voor je setup ga ipv polytech .alé ik ben zo goed als zeker hihi .

Een voorstel voor servo's ? ik dacht aan hs 65mg want die heb ik hier nog liggen ?

gr jona

Kontronik is een goed duits merk met goede service.
Dus geen miskoop.
Je kan met deze motor tot 5S gaan en in F5B gebruik tot zo'n 3000 watt.

Servo's..
Je moet even opletten dat het RDS asje op de servoas past.
Als je al HS65 hebt kan je dat waarschijnlijk wel gebruiken, hoewel RDS servo's wel een goede middenstand en veel houdkracht moeten hebben.
Als je iets zou moeten kopen dan zou ik de Graupner DES 448 aanraden.
Als je RDS asje daar op past...

GJ

Motor en reglaar liggen al bij me thuis . Nog nog prop en spinner , maar waar het beste te bestellen hé .

Back