setupjee 87 inc Sbach342

ben nu aan het bouwen met de nieuwe s-bach

* Q80 Moter van hacker
* masterspin 170 Regelaar
* 5 x Hitec hs-7950th
* powerbox ( met 7.4 5600 ma lipo )
* 2 x een 6c 5000 mah thunderpower lipo
* ar6200 spektrum ontvanger
* 24 x 10 mejzlik carbon prop

nu nog ff aan het knutselen :banana:

Hele verhaal getypt dat de Q80 veel te licht is en zeker niet voor 12s bedoeld is.
Denk ik nu dat je een A80 bedoeld, ik hoop dat je voor de
A80-10 ( 180kv) gaat anders is 12s en een 24x10 niet haalbaar

Bart,

wellicht ook een andere ontvanger gebruiken zodat je er een dubbele voeding op aan kan sluiten, bijv 7 of een 8 kanaals ontvanger.

1 voedingsaansluiting is zeker krap met 5 x 7950, misschien dat het gaat
maar als het niet gaat komt hij toch we ongecontroleerd naar beneden.

Je kunt ook de voeding met een aantal y kabels om de ontvanger heen
leiden, waardoor de servo's direct gevoed worden dor de powerbox switch.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik in dit formaat kist toch wel voorstander ben
van dubbel RX accu, dit kan zonder problemen met de 9000 range van
Spektrum. en die heeft bij mij al een keer een 2.2 meter kist gered.
En de UK zijn ze ook nog eens goed betaalbaar.

kijk hier maar eens, ik heb het vliegtuig kunnen landen.
[136068] zin-en-onzin-van-power-boxen

Dit alles was dus omdat 1 servo er uit fikte. Ik voed de RX van de
extra met 2 x 2s lifepo maar met deze servos zou ik gewoon gaan voor
2 x 2s lipo 1500 tot 2000 mAh, net als in mijn sbach

full

Bart,

Laatst bewerkt door een moderator:
Hele verhaal getypt dat de Q80 veel te licht is en zeker niet voor 12s bedoeld is.
Denk ik nu dat je een A80 bedoeld, ik hoop dat je voor de
A80-10 ( 180kv) gaat anders is 12s en een 24x10 niet haalbaar

Bart,

Ik moest kijken bij aero in belgie en die heb ik dus ook gebeld.

Aerobertics.be - Product Detail Electric Motors - Hacker

die kon mij ook vertellen dat het wel mogelijk is . dat deze Motor lichter is als de a80 en net zo krachtig?

Dat is inderdaad een andere Q80 als die voor b.v. F3A gebruikt wordt.
vandaar de verwarring, wist niet dat die Q80-8M bestond.... scheelt inderdaad 400 gram met de A80-8

maar over dat verhaal van die accu even terug te komen. ik heb dus 1 x een lipo 7.4 van billy power 35c 5900 mah. die heb ik gesplitst 2 x de powerbox in en dan van die powerbox weer 2x uit naar y kabel en dan de ontvanger in. is dat niet goed dan?

maar over dat verhaal van die accu even terug te komen. ik heb dus 1 x een lipo 7.4 van billy power 35c 5900 mah. die heb ik gesplitst 2 x de powerbox in en dan van die powerbox weer 2x uit naar y kabel en dan de ontvanger in. is dat niet goed dan?

Dat kan wel maar dan heeft het weinig nut. Je kan veel beter 2 lipo's nemen van beide 2200Mah of iets meer en deze aansluiten op je powerbox. Daarnaast kan je ook de 2 uitgaande kabels op 2 onafhankelijk kanalen aansluiten op je ontvanger. Dit is puur en alleen om extra zekerheid te hebben. Je hebt in dit geval dus ook een andere ontvanger nodig met een extra vrij kanaal waar je de 2e kabel die uit je powerbox komt op aan te sluiten. Je hebt dus minimaal een 7 kanaals ontvanger nodig, prijs technisch gezien kan je beter een AR8000 kopen.

> Dit is puur en alleen om extra zekerheid te hebben

dit is dus niet het geval, ik heb er nog even over na gedacht na mijn tweede bericht en ik denk dat het echt een keer fout gaat. Het tover woord is brownout, als de spanning op de ontvanger een keer onder de 3.3v komt doordat er over die een servo connector te veel stroom gevraagd wordt, gaat de ontvanger uit en het duurt altijd weer even een seconden of twee ( kan bij de 6200 nog wel meer zijn ) voordat hij weer reageer, dit wil je ten alle tijden voorkomen.
Een AR9000 serie ontvanger heeft redelijke dikke draden in voor de accu
en als de lipo/lifepo het kan leveren zal de spanning dus nooit onder de 3.3v komen. Daarom kon ik dus de extra nog aan de grond zetten.
Ook de 9000 serie lan op een DX6 DX7 DX8 de laatste twee heb ik zelf mee gevlogen.

He, die Q80 heb ik nog niet gezien die zal het zeker wel doen, ik zou alleen een iets kleiner prop nemen voor een kist rond de 7.5 kg is rond de 4kW al meer dan genoeg en met dat toerental zal je volgens mij met een 22x10 ( pitch 12 heb je echt niet nodig met dat toerental en 10 geeft je veel meer static thrust, en meer dan genoeg snelheid ) al meer dan genoeg power hebben, dan kun je voor een veel goedkopere 99 spin opto regelaar gaan. Voordeel van de 99 is dat die een vele snellere acceleratie toelaat, de 170 1.5s de 99 0.2 seconden. en dat vliegt echt lekker, ik spreek uit ervaring, mijn sbach heeft de jeti 200 en ik mis de korte acceleratie.

hier kun je zien hoeveel power 4kW geeft op een kist van 7.5kg, en de acceleratie van de motor, instant power.

bart

Laatst bewerkt door een moderator:
het nadeel is dat ik al een regelaar heb gekocht en een prop haha.
maar ik begrijp dus wel dat ik beter 2 x een lipo accu erin kan gooien en een ar9000
als ik het goed begrijp?

**bedankt voor alle reacties**

twee lipo's en een AR9100/9110, deze heeft twee ingangen voor RX accu's
de 10 kan ook DSMx
AR9000 is volgens mij ook niet meer verkrijgbaar

Bart,

het nadeel is dat ik al een regelaar heb gekocht en een prop haha.
maar ik begrijp dus wel dat ik beter 2 x een lipo accu erin kan gooien en een ar9000
als ik het goed begrijp?

**bedankt voor alle reacties**

dat kan je inderdaad beter doen.

Graag gedaan, en dat je veel plezier van de kist mag hebben, maak er een leuk bouwverslag van en een filmpje van de maiden en meer

Back