Sevice dienst Futaba

• Topicstarter Topicstarter Chopperhens
  • Startdatum Startdatum
C

Chopperhens

Guest
Is er ook ergens in nederland een service dienst die import Futaba spullen repareert/nakijkt, niet de Robbe technische dienst want die repareert geen Futaba grijze import .

Gr Hans

Hoi Hans

Probeer het eens bij Henk Mijer van Helifun ,ik weet dat Henk ook een soort servicepunt punt heeft van robbe.
Ps ik heb nog niet gevlogen met de logo 10.
Mvg Ron.

Ja het probleem met grijze import van Futaba is dat dat dus niet wordt
ondersteund door Robbe en de technische dienst in Nederland die
Robbe Futaba repareert.
Dus zover ik weet kan je nergens terecht met de Futaba apparatuur
die niet van Robbe is (de grijze import).
Het is dan wel goedkoper maar als je wat krijgt zit je ermee.
Dan koop ik denk ik toch liever Robbe Futaba apparatuur want dan heb je
volledige garantie in Nederland en een gratis Robbe Zender service in Nederland (Helifun.info).

Het zal mij benieuwen met je Logo10

Gr Hans

nou ik ken mensen genoeg die toch hun futaba apparatuur hebben laten nazien bij de service dienst.
volgens mij repareert ie die wel gewoon maar ik denk niet onder garantie voor robbe/futaba.
dus gewoon repareren/nazien = betalen.
tenminste dat heeft ie voorheen gedaan, maar er staat iets in mijn geheugen van een nieuwe regel voor de service centra.

informeer eens bij jan van mouwerik, als ik me niet vergis is zijn telefoon nummer : 010-5913594
die kan het je hoogst waarschijnlijk haarfijn uitelggen hoe het zit.

Ik heb even jan van Mouwerik gebeld maar de regel is dat jan van Mouwerik geen grijze import Futaba repareert.
Misschien dat ie dat vroeger wel eens deed maar hij mag van Robbe alleen maar Robbe Futaba repareren.
Misschien heb je de reparatie dienst wel nooit nodig maar als je net zo'n klap maakt als John en je wilt je apparatuur even laten nakijken dan heb je een probleem.

Hans

dat robbe doodziek is van de grijze import, niemand koopt "hun" spul omdat het echt gewoon 2 keer zo duur is als import spul.

als ze niet met de prijs omlaag willen dan gebeurd dat nu eenmaal.

is je 401 set kaduuk, dan koop je een nieuwe en dan nog ben je goedkoper uit dan 1 set hier kopen in NL.

overigens hans, je kan je spullen zelf ook wel enigzins controleren op werking, ook goed visueel kijken op beschadigingen enzo, en dan goed testen.

dat het bij de reparatoedienst is geweest is ook geen vrijbrief dat het 100% goed is, ook bij hun kan een componentje overzien worden wat "op scherp" hangt.
belangrijke spullen als ontvanger enzo in een crashbox helpt ook.

hmm, ik vraag me af of het legaal is om een reparatie te weigeren op dit criterium. Ik geloof niet dat dat kan! Het spul is toch gewoon legaal gekocht, wat nou grijze import?? Ik koop het spul, en het wordt netjes geimporteerd.

Ik ben best bereid om dat een keer uit te proberen, ik heb gratis de beschikking over Meesters in de rechten (familileden :-))

Nou ik heb het al een keer meegemaakt hoor 3 servo's (9206) waar een nieuw snoertje aan gesoldeerd moest worden, kreeg ze zo weer retour met de mededeling dat ze van Robbe niet gemaakt mochten worden.

Volgens mij is het een kwestie van contracten.
Diegene die zijn brood wil verdienen met een service dienst heeft natuurlijk klanten nodig.
Dus een aantal producenten willen onder bepaalde voorwaarden hun spullen wel laten repareren.
Een van die voorwaarde is ......
Robbe-Futaba is geen Futaba vind contractand Robbe.

Maar "meester" Corrien zal wellicht ook nog zijn pleidooi komen houden?

Groetjes, Erwin

Wel enigszins verlaat, maar toch even een reaktie op deze vraag.
Robbe heeft eigen servicediensten in Duitsland en Oostenrijk. Daarnaast zijn er nog een drietal zelfstandige servicediensten, die op contractbasis werken. Deze zijn er in Frankrijk, Zwitserland en Nederland, waarbij aangetekend dat Belgie gebruik mag maken van de Nederlandse servicedienst.
Naast Robbe heeft ook Ripmax in Engeland een eigen servicedienst en zal de firma Witeco in Zwitserland ook nog wel een eigen servicedienst hebben. Verdere servicediensten voor Futaba-produkten ken ik niet in Europa.

De reden, dat de Nederlandse servicedienst geen Futaba-produkten meer bewerkt, is veroorzaakt door de eindgebruikers zelf. Vervelend lopen kwarren bij winkeliers leidde tot meerdere klachten, die tot gevolg hadden dat er een contract tegen het licht werd gehouden. Dit leverde het volgende schrijven (over-getypt):

16.03.2004

Sehr geehrter Herr van Mouwerik,

aus gegebenem Anlass weisen wir Sie nochmals an fuer FUTABA Produkte, welche nicht von uns geliefert wurden weder Reparaturen auszufuehren, noch Gewaehrleistungsfaelle zu bearbeiten.
Solche auf den internationalen Maerkten vertriebenen Produkte koennen sich technisch von den von uns vertriebenen Geraeten unterscheiden.
Ueber die visuellen Unterschiede sind Sie unterrichtet und werden von uns bei Aenderungen rechtzeitig informiert.
Wir bitten Sie diese Anweisung strikt einzuhalten.

Mit freundlichen Gruessen
robbe Modellsport GmbH und Co. KG

Ondertekend door de chefs kwaliteiscontrole en serviceafdeling.

Het moge hiermee duidelijk zijn, dat een nodeloos aanhalen van gerechtstoestanden in dit draadje niet bepaald op de lachspieren kan werken, maar een uiterst groot irritatieniveau heeft. Uiteraard wordt er door mij met contracten zeer zuinig omgesprongen en wordt er geen risico genomen met die enkele reparaties, die hier dus eigenlijk niet thuishoren. Jammer voor Huey Pilot en jammer van de enkele euro's, die nu niet bij het inkomen geteld kunnen worden, maar het is niet anders.

En om dit lange verhaal met een persoonlijke mening te besluiten: als er in Azie leveranciers zijn, die leveren tegen prijzen, die zelfs onder de Europese importeursprijzen liggen, zal ik de laatste zijn om iemand ongelijk te geven om daar zijn aankopen te doen. Hoe dit kan is door anderen hier op het forum al duidelijk genoeg uitgelegd. Dat dit wat ongemakken en onduidelijkheden met zich meebrengt m.b.t. produktaansprakelijkheid, typegoedkeuring en after-sales service neemt men dan maar voor lief. Zoiets hoort er dan m.i. gewoon bij. Enne..., uiteraard kan men bij de Aziatische leveranciers ook reparaties inleveren, die daarna ook nog eens uiterst goedkoop bewerkt worden...

Jan van Mouwerik.

Back