Sevo`s voor een 450 heli.

Ik ben opzoek naar goede servo`s voor een 450 met 4-bladskop, er zitten nu tower pro sg90 in.
er zitten in mijn andere heli hitec mg-65mg maar vind deze net te duur, wat zijn ook goede servo`s voor rond de 15/20 euro.
Ze zijn alleen maar voor hoveren en rustig rondvliegen.

ho ho.. 65 versie van hitec zijn analoge servo's, sluit je die aan op een stabilisatie zie je vaak meteen een bonk rook naar voren komen.
de digitale versie is de 5065..

sommige stabilisatie systemen kunnen er mee om gaan.
veel ook niet.
en je moet dus EERST stabilisatie op analoog zetten, dan pas servo aansluiten.

verder maakt het niet zo gek veel uit of je er rustig mee doet of wild.
goed is goed. alleen goedkope servo's voelen vlot wat minder lekker tijdens vliegen, creeren nog wel eens vlot speling, en soms heb je zelfs servo's die bij een tik harde landing meteen de tandjes poetsen.

in principe is de hitec 65 (metaal of kunststof maakt in jouw geval niet extreem veel uit) perfect voor werk met flybar of stabilisatie die er mee om kan gaan.
anders de 5065.
Of de align 410, of nieuwe versie 415 als ik mij niet vergis.
(duur!) mks 95. wel erg goed.. leek wel een andere heli.. en ik heb er meestal al goede servo's in zitten.

ah. Dat melde het verhaal nog even niet ;-)
en je moet overal rekening mee houden op een forum :mrgreen:

Ik gebruik op een 450 heli (met 2 bladen welliswaar) de Savox SH-0257m en dat bevalt goed.
Op mijn Goblin 380 (ook microsize servo's) gebruik ik de Savox SH-0255m.
Eerst genoemde zitten net onder de €20,- en de laatst genoemde er een paar euro boven.
In beide gevallen erg goede ervaringen. (op Spektrum AR-7200bx (Beastx)

Groetjes, Rick.

Ik heb onlangs de Align DS430M in m'n warpje gestoken als vervanger voor de mks ds92a+
een waardige vervanger, echt prima servo's voor dat geld.

grappig, de ervaringen van de ene of de andere.
ik heb redelijk wat pech gehad met align servo's, die komen er bij mij dus niet meer in.
en de MKS servo's hebben de heli nog beter laten vliegen dan hij ooit daarvoor had gedaan.

In principe maakt het trouwens niet uit of je 2, 3 of 5 bladen hebt.
heli blijft even zwaar. alleen wordt het gewicht en de aansturing verdeeld over meerdere bladen.
met verkeerde bladen gaat het inderdaad meer op de servo's hangen..
maar je met er natuurlijk wel de goede bladen op zetten. en bij een 2 blads kop wordt er ook veel meer van de servo's gevraagd wanneer je de verkeerde bladen gebruikt.
in principe zou een 3 blad per blad smallere bladen moeten hebben, of je pitch moet verminderd worden. is dat niet zo, heb je een ongeleide raket in je handen (grofweg 25 tot 30 % meer vermogen..)
en je motor moet dat nog aankunnen natuurlijk

haha dat is wel grappig inderdaad.

ik had veel gezeur met de mks, terwil ik altijd mks had gevlogen. maar denk dat na een x-aantal crashes de servo's me toch niet zo leuk meer vonden.
ik wilde dat weekend toen vliegen, dus heb maar eens de aligns geprobeerd. Tot dusver ben ik er heel erg te spreken over.

nou, crashes tellen bij mij niet eens mee.. vandaar dat ik misschien vrij kritisch ben op een servo die er mee stopt..
mijn laatste crash was met mn 450, en die was voor mijn trouwerij.. 3 jaar terug..
tussendoor nog 2 setjes servo's op de 450 echt versleten, of ze geven het op.
op de 600 heb ik ook een set versleten.. wat raar is, zo extreem veel uur had dat ding ook niet niet op de teller staan.

Back