SG Models (was Seagull) FW190

Electron retracts, dat is heel mooi spul !
Kost inderdaad een paar centen maar dan heb je ook wat.
Voor zo'n model eigenlijk een must.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik in mijn Curare hele goedkope elektrische retracts heb. (Motion-RC 16 euro p/s)
Vorige week reeds de 80 vluchten aangetikt, geen speling of slijtage merkbaar. (Model is natuurlijk veel lichter en kleiner)
Deze retracts zitten o.a ook onder de Freewing Avanti. Een clublid heeft hier reeds meer dan 1200 vluchten mee gemaakt.
Meestal zijn goedkope retracts ronduit slecht, er zijn echter uitzonderingen, dat blijkt maar weer.

Grt,

Arnoud.
Goeie tip :thumbsup:
Heb jij ze onder een curare 40 of 60?

heb nog een bos nieuwe mechanische Hanno Prettner retracts van EZ en MK liggen
Maar geen neuspootje, die van motion rc zou ik daar mooi voor kunnen gebruiken

Goeie tip :thumbsup:
Heb jij ze onder een curare 40 of 60?

heb nog een bos nieuwe mechanische Hanno Prettner retracts van EZ en MK liggen
Maar geen neuspootje, die van motion rc zou ik daar mooi voor kunnen gebruiken

Ik gebruik deze onder een Curare 40. (4mm struts) Freewing Electronic Retract for 4.1mm Diameter Shafts - Type A [E820] Motion RC Europe [E820] Motion RC Europe
Voor de Curare 60 kun je een maatje groter nemen met 5 mm struts. Freewing Electronic Retract for 5.1mm Diameter Shafts - Type B [E840] Motion RC Europe [E840] Motion RC Europe
Neuspootjes hebben ze ook in diverse varianten.

Heb toen ook gekeken naar Electron. Echter, deze zijn inderdaad nogal zwaar en de prijs is hoger dan de gehele Curare. :eek: (Model zonder motor en servo's)
Daarom besloot ik de goedkopere variant te kiezen. (Tot op heden heb ik daar geen spijt van)

Grt,

Arnoud.

Back