Helaas lukt dat niet, want dan verkort ik alleen maar de veerweg (de veer drukt reeds nagenoeg geheel samen in ingeveerde toestand) en dan kun je op veerbreuken wachten.
Ik heb de oorspronkelijke veer opgemeten en bij de diverse leveranciers opgezocht, en dat is al de sterkste veer in die afmetingen.
Ik heb veren gevonden die ik daar binnenin kan zetten (en dan krijg ik er ongeveer 2 kilo veerdruk bij), maar de leverancier die die dingen kon leveren, vroeg 25 cent per veertje, en 75 Euro orderkosten.... Vonnik maar raar, en ook wat erg prijzig....
Maar ik zie niet zo goed in hoe het vliegtuig slechter gaat rollen van slappe veren. Op zich werkt de vering prima, met een matig gangetje taxiënd, zie je de kist stabiel rollen en de wielen prachtig de hobbels in het terrein absorberen....
Ik heb de oorspronkelijke veer opgemeten en bij de diverse leveranciers opgezocht, en dat is al de sterkste veer in die afmetingen.
Ik heb veren gevonden die ik daar binnenin kan zetten (en dan krijg ik er ongeveer 2 kilo veerdruk bij), maar de leverancier die die dingen kon leveren, vroeg 25 cent per veertje, en 75 Euro orderkosten.... Vonnik maar raar, en ook wat erg prijzig....
Maar ik zie niet zo goed in hoe het vliegtuig slechter gaat rollen van slappe veren. Op zich werkt de vering prima, met een matig gangetje taxiënd, zie je de kist stabiel rollen en de wielen prachtig de hobbels in het terrein absorberen....