Denk zelf ook dat dit het verschijnsel het beste beschrijft, en ik zal er gewoon aan moeten wennen.qua sponzige elevator als je flaps uitgooit..
an sich logisch
waarschijnlijk veroorzaakt de hoofdvleugel met flaps uit een stuk meer turbulentie, waar de staart in terecht komt
genoeg om het stuurgedrag aan te passen
niet genoeg om echt problemen te maken.
Mischien, maar ik heb het gevoel dat dat ook onmiddellijk "een tikkie meer snelheid" betekent.misschien nog een tikkie minder flap, en het is weg?
Denk niet een echte tipstall, want die hebben over het algemeen als effect dat de kist op zijn rug draait voor je zelfs maar met je ogen kan knipperen... Het is meer een soort van sneaky uitbreken. Het voelt een beetje aan als toen je leerde hooveren en die heli ogenschijnlijk zomaar ergens heen wilde gaan. Maar dan op rol....bij het uithongeren spontaan links of rechtsaf zal een tipstall zijn..
Vermoedelijk begint de stroming wat los te laten rond de rolroeren.
Dat zit nog steeds min of meer op de grens.... Ik heb één keer gedurende de laatste vliegmiddag met het ding, iets meer snelheid aangehouden, en dat eindigde gelijk in een buiteling. Met wat wind, zal het ongetwijfeld wat beter gaan.nu hoef je met je nieuwe lagers wat minder druk te maken over rolweerstand, misschien niet helemaal uithongeren![]()
Een set betere wielen zit ook nog steeds in de planning.