You aint seen nothing yet...
Ik zit met een tamelijk heet lopende motor, en ik moet dus zorgen dat alle lucht dáár komt waar het nodig is.
De cylinders blijven van zichzelf relatief gezien redelijk koel, het leeuwedeel van de hitte word in en om de kop ontwikkeld. Dus "evenwijdige" luchtkanalen laten veel lucht langs de cylinders (waar het niet nodig is) stromen, wat ten koste zou gaan van de luchtstroom om de kop (waar het juist hard nodig is).
dus komt er onder iedere "vierkante box" voor de kop, nog een tweemaal getrapt vernauwende tunnel, en een cylindrische geleider om een dunne luchtlaag langs het carter te krijgen.
De bedoeling is, om middels knijpen van de doorstroomopening ECHT luchtdruk op te bouwen in de plenumkamer.
Een spoiler bij de uitstroomopening moet de druk aan de uitstroomzijde verlagen.
De eerste vlucht met deze contraptie gaat ERG spannend worden, denk ik...
Als het werkt, is de kans groot dat ik een mal maak van één cylinder (of beter, van de ruimte tussen twee cylinders) en dan vijf losse baffles uit glasdoek en Epoxy maak.
Maar dan moet eerst blijken dat het werkt, want anders zit er weinig anders op dan weer zonder motorkap te gaan vliegen.